زنجان؛

جمع آوری 10میلیارد ریال زکات فطره

‎ معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان از جمع‌آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات فطره در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛حسنلو افزود: هنوز آمار برخی از مساجد، به مبلغ کلی زکات اضافه نشده است.

وی در ادامه با ارائه آمار به روز از میزان فطریه جمع‌آوری شده در استان زنجان، بیان کرد: تا امروز ۹ میلیارد و ۵۹۹ میلیون ریال فطریه، فطریه سهم سادات استان زنجان جمع‌آوری شده است.

حسنلو به آمار تفکیکی شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: امسال یک میلیارد و ۸۲۳ میلیون ریال فطریه عام و فطریه سهم سادات در خدابنده، یک میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال در فطریه عام و فطریه سهم سادات در طارم، یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال در ابهر، یک میلیارد و ۲۲ میلیون ریال خرم‌دره، یک میلیارد و ۷۷ میلیون ریال ماهنشان، ۴۹۸ میلیون ریال در ایجرود و ۴۲۰ میلیون ریال در سلطانیه جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان کفارات جمع‌آوری شده در استان زنجان نیز ۵۶۷ میلیون ریال بود، اضافه کرد: امسال مجموع کفارات، فطریه سهم سادات و فطریه عام بیش از ۱۰ میلیارد ریال بود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان با بیان اینکه آمار نهایی سال گذشته فطریه عام و سادات ۱۲ میلیارد ریال بود، بیان کرد: آمار امسال نهایی نشده و برخی مساجد شهری و به ویژه روستایی در این جمع‌بندی اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان فطریه عام، فطریه سهم سادات و کفارات در شهرستان زنجان جمع‌آوری شده است، افزود: طبق آمار میزان موارد اعلام شده در زنجان قریب به ۳ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری فطریه‌های مردم استان همچنان ادامه دارد، بیان کرد: امسال میزان فطریه هر شخص شش‌هزار تومان اعلام شده است و همچنین مبلغ کفاره غیرعمد را دو هزار تومان و مبلغ زکات کفاره عمد نیز ۱۲۰ هزار تومان اعلام شده است و امدادگران در خانه انفاق و دفاتر کمیته امداد آماده دریافت کفارات عمد و غیرعمد هستند.

حسنلو با اشاره به اینکه امسال امکان پرداخت فطریه از طریق تلفن همراه نیز ممکن شده است، اظهار کرد: افرادی که تا امروز موفق به پرداخت وجوه فطریه و کفرات خود نشده‌اند، می‌توانند به خانه انفاق زنجان، دفاتر کمیته امداد مراجعه و یا از طریق سامانه #۱*۸۸۷۷*فطریه خود را واریز کنند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: زکات ، فطریه ، جمع آوری ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.