وزیر خارجه فرانسه همتای جدید انگلیسی خود را دروغگو خواند!

وزیر خارجه فرانسه با دروغگو خواندن همتای جدید انگلیسی خود، تأکید کرد انتخاب بوریس جانسون نشانه ایجاد بحران سیاسی در انگلیس است.

وزیر خارجه فرانسه همتای جدید انگلیسی خود را دروغگو خواند!
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه الدستور چاپ اردن نوشت: « "ژان مارک ارو،" وزیر خارجه فرانسه دیروز، "بوریس جانسون،" وزیر خارجه جدید انگلیس را به دروغ گفتن به انگلیسی ها متهم و تاکید کرد، به شریکی نیاز دارد که مورد قبول و امکان اعتماد به وی وجود داشته باشد».

ارو به رادیو «اروپ 1» گفت: «هیچ نگرانی درباره بوریس جانسون ندارم اما شما با راه و روش او آشنا هستید». وزیر خارجه فرانسه افزود، جناح طرفدار خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا ادعا کرد، جانسون در تبلیغات پیش از برگزاری همه پرسی (درباره خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا) بسیار دروغ گفته بود. 

ارو تصریح کرد:‌ «وی (جانسون) در تبلیغات پیش از برگزاری همه پرسی به انگلیسی ها بسیار دروغ گفت و او در حال حاضر با مشکل دفاع از کشورش و توضیح درباره رابطه با اروپا رو به رو است». 

 بحران سیاسی     
        وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت، اینکه «ترزا می» نخست وزیر جدید، جانسون را برای وزارت خارجه انتخاب کرده است نشان از ایجاد بحران سیاسی در انگلیس پس از رای دادن (به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) است.

ارو در عین حال اظهار کرد: «نباید در این نقطه باقی بمانیم بلکه باید برای خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا در شرایط خوب اقدام کنیم اما نباید این اقدام به ضرر اروپا باشد».

وزیر خارجه فرانسه افزود: «به شریکی نیاز دارم که امکان مذاکره با او وجود داشته باشد، رفتارش روشن و مورد قبول باشد و بتوان به وی اعتماد کرد».

جانسون (52 ساله) بعدازظهر چهارشنبه به عنوان وزیر خارجه انگلیس انتخاب شد. بسیاری از محافل اعتقاد داشتند که راه جانسون پس از مخالفتش با نامزدی برای نخست وزیری پایان یافته است. وی به طور مستقیم مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بر عهده نخواهد داشت. 

ترزا می، «دیوید دیویس» (67 ساله) وزیرمشاور سابق در امور خارجه انگلیس را برای وزارتخانه ( تازه تاسیس) برگزیت انتخاب کرده است.

ارو درباره انتخاب دیویس تاکیدکرد :«وی (دیویس) را نمی شناسد».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۵ تير ۱۳۹۵
کشورهای اروپایی باید تاوان جنایتهایشان را بدهند هنوز که اتفاقی نیفتاده سونامی در راه است خشم خدا
آخرین اخبار