لزوم حمایت دولت از کارخانه های در حال ورشکستگی

نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی گفت: دولت باید اقدامات لازم را برای پیشگیری از تعطیلی کارخانه ها انجام دهد از جمله این کارها تخصیص تسهیلات ویژه برای بروزرسانی خطوط تولید و جلوگیری از واردات بی رویه است.

عزم جدی مجلس ودولت برای حمایت صنعت و کارخانه های در حال ورشکستگیداریوش اسماعیلی نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اشاره به این که دولت برنامه جامعی را برای حمایت از تولیدات داخلی ارائه نداده اظهار کرد : برنامه ششم اکنون دارای ابهام است دولت باید برنامه ای جامع را ارائه دهد و با اولویت بندی هایی در تولیدات داخلی به ویژه بخش صنعت با رویکرد اقتصاد مقاومتی نواقص و ضعف های آن را برطرف سازد و  سپس با تقویت و ارتقای صنایع و معادن و محصولات داخلی بازار جهانی را دراختیار گیرد.

اسماعیلی با اشاره به رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی گفت : رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی کمک به تولیدات داخلی و ارتقای آن و واگذاری به بخش خصوصی است.

نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص لزوم حمایت کارخانه های در حال تعطیلی و ورشکستگی با مشارکت دولت و مجلس تصریح کرد : دولت باید از صنعت حمایت کند و اقدامات لازم را برای پیشگیری از تعطیلی و ورشکستگی کارخانه ها و صنایع تولیدی انجام دهد که از جمله این کارها تخصیص تسهیلات ویژه به این واحدها برای بروزرسانی خطوط تولید و جلوگیری از واردات بی رویه است.

وی افزود : صنعت نیز با توجه به مواد معدنی مشخص موجود درکشور مانند آهن ، آلومینیوم ، مس ، روی و... به سمت تولید آلیاژهای مرغوب تر برویم و این صنایع را الگویی برای صنایع دیگر قرار داده و سطح آنها را ارتقا دهیم .

نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی در پایان گفت: اولویت بندی های منطقه ای و آمایش سرزمین مهم ترین عوامل موثر بر اقتصاد مقاومتی است، که باید با استفاده از امکانات منطقه ای و الگوبرداری مناسب و اجرای طرح آمایش سرزمینی در جهت اقتصادمقاومتی گام بزرگی برداریم. نمونه هایی که طرح آمایش در آنها اجرایی نشد مانند احداث کارخانه های فولاد در منطقه هایی که آب کافی نداشت و با افزایش هزینه ها و شکست های اقتصادی مواجه شده است .


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسام
۱۲:۴۸ ۲۹ تير ۱۳۹۶
اون موقع که کارکنان شرکت های آذر آب و .. موقع کار کردن چایی میخوردن و رادیو گوش می دادن و کار نمی کردن باید فکر اینجا رو هم میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
هپکو, واگن پارس, اذراب, ماشین سازی اراک
آخرین اخبار