حسینی خبر داد:

بهره برداری از ایستگاه‌های خط 6 مترو تا پایان سال 95

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به تأمین تجهیرات این وعده را می‌دهیم که تا پایان سال جاری برخی از ایستگاه‌های خط 6 به بهره برداری برسد.

بهره برداری از ایستگاه‌های خط 6 مترو تا پایان سال 95
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مازیار حسینی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مراسم ورود دستگاه حفاری تمام مکانیزه (TBM) به ایستگاه شهدا در خط 6 مترو تهران که امروز (شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در خط 6 مترو نتایجی خوبی حاصل شده است و امیدواریم با سرعت به کار خود ادامه دهیم.

وی افزود: خطوط 6 و 7 مترو بیشتر به شهروندان جنوب تهران خدمات رسانی می‌کنند و این آمادگی را داریم که در خط 6 هر ایستگاهی که آماده شد به بهره برداری برسد و این مجاهدت‌ها در جهت ساخت و توسعه مترو ادامه دارد و کار یک روز هم متوقف نخواهد شد؛ همچنین از حامی مالی خط 6 مترو یعنی بانک شهر تشکر می‌کنیم.

حسینی بیان کرد: در صورت تامین تجهیزات این وعده را می‌دهیم که برخی از ایستگاه‌های خط 6 مترو از جمله دولت آباد، کیانشهر، بعثت، امیر کبیر و شهدا تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد و مسافرگیری در این خط انجام شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: در خط 6 مترو تهران یک تیم خوبی به همراه مشاور و پیمانکار توانا در حال ساخت خط 6 مترو تهران هستند، البته در کنار سرعت و دقت کیفیت نیز باید در اولویت باشد.

وی افزود: 29 ایستگاه در خط 6 مترو تهران تا پایان سال 96 تکمیل و به بهره برداری می‌رسد این در حالی است که یکی از اولویت‌های شهرداری بهره برداری از 100 کیلومتر ساخت مترو در خط 6-7 و فرودگاه امام خمینی است.

حسینی اضافه کرد: در بحث توسعه مترو نیازمند تجهیزات و واگن هستیم که امیدواریم دولت به قول خود عمل کند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: امیدواریم دولت در کنار مشکلاتی که دارد منابع مالی در اختیار شهردار و مترو قرار دهد، البته شهرداری در بحث توسعه مترو تمام تلاش خود را انجام داده و توسعه مترو اولویت نخست شهرداری است.

وی بیان کرد: در 8.5 کیلومتری که از ایستگاه دولت آباد شروع و به ایستگاه شهدا در تقاطع خط 4 به پایان می‌رسد از دستگاه  TBM استفاده می‌شود و استفاده از این دستگاه‌ها باعث می‌شود که نشست زمین صورت نگیرد البته قرار است در ادامه خط 6 از میدان سپاه به بعد از دستگاه حفاری NATM استفاده شود.

حسینی بیان کرد: در بحث حفاری به رکورد 506 متر رسیده‌ایم که برای نخستین بار این اقدام در کشور بی سابقه بوده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: عملیات سگمنت گذاری و ریل گذاری در برخی ایستگاه‌های خط 6 در حال  انجام است.

وی افزود: با افتتاح  ایستگاه شهدا در خط 6 دسترسی به سایر خطوط مترو برای شهروندان ساکن جنوب تهران میسر می‌شود.

حسینی در خصوص حادثه شهران بیان کرد: عملیات پر کردن محل نشست زمین در منطقه شهران انجام شده بود و قرار بود عملیات ثانویه انجام شود که قبل از تکمیل عملیات و ترمیم محدوده نشست زمین مجددا باعث نشست زمین شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد: معمولا نشست زمین به دلیل فرسوده بودن شبکه آب است و همین امر مشکلاتی را در زمان ساخت مترو نیز ایجاد کرده و وقتی آب خاک را با خود بشوید موجب ایجاد خطراتی همچون حادثه شهران می‌شود، بنابراین بنده پیشنهادی را به شهردار محترم دادم که با حمایت‌های صورت گرفته و بخشی از بودجه مدیریت بحران شبکه آب و فاضلاب نوسازی شود تا در زمان ساخت مترو به مشکل بر نخوریم.

گفتنی است، بالغ بر 7 هزار نیرو در 3 شیفت کاری در حال فعالیت در این خط می‌باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۶ تير ۱۳۹۵
ساخت و توسعه مترو فرودگاه امام خمینی تهران به سمت شهرجدید پرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۶ تير ۱۳۹۵
ساخت مترو اراک _ شهرجدید مهاجران در ۸ ایستگاه
آخرین اخبار