بندرعباس؛

اجرای 6 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 6 هزار میلیارد ریال طرح عمرانی علاوه بر اعتبارات طرح جامع ارتباطی خلیج فارس در جزیره در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،حمیدرضا مومنی افزود: این طرح ها با محوریت پل ، نفت، گاز و انرژی اجرا می شوند.

وی افزود: با هدف توسعه همه جانبه جزیره، افزون بر 70 درصد اعتبارات سازمان به سرفصل تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص یافته است.
مومنی گفت: برای ارایه خدمات عمرانی و تحقق وعده توسعه همه جانبه و پایدار در سطح جزیره، باید بیش از 70 درصد اعتبارات سازمان در این حوزه هزینه کنیم.
وی افزود:سالن و اسکله 198 تنی مسافر و بار بندر بهمن قشم با هدف برقراری خط ارتباطی دریایی با بندر خصب عمان آماده سازی شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این اسکله به سفارش این سازمان و با هدف پهلوگیری شناورهای خاص در بندرعباس ساخته شد و با انتقال و نصب آن در اسکله بهمن، خط کشتیرانی قشم - خصب به بهره برداری می رسد.
مومنی افزود: باوجود تمامی فشارها موفق شدیم 450 هکتار زمین را با 40 درصد پیشرفت فیزیکی و سرمایه بخش خصوصی برای فعالیت های کلان اقتصادی آماده کنیم و سازمان را از مسیر فروش زمین خام نجات دهیم.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، به دلیل مزیت های مختلف در حوزه های اقتصادی، صنعتی و گردشگری و داشتن ظرفیت های متنوع در حوزه های نفت، گاز، انرژی و شیلات، یکی از مناطق مهم اقتصادی کشور به شمار می رود.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: اجرا ، طرح عمرانی ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.