رد درخواست الکسی لوچف برای بخشیده شدن محرومیتش

درخواست الکسی لوچف ، وزنه بردار روسی برای بخشش محرومیت چهار ساله اش پس از مثبت اعلام شدن استفاده از هورمون محرک ایپامورلین ، توسط دادگاه داوری ورزش ، رد شد.

رد درخواست الکسی لوچف برای بخشیده شدن محرومیتشبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،پس از پیروزی لوچف در وزن 105 کیلوگرم در مسابقات قهرمانی سال قبل در هوستون، مشخص شد که این ورزشکار از ماده ممنوعه استفاده کرده است.

نمونه A او در این مسابقات ، حاکی از وجود ایپامورلین بود و نمونه B او در مونتریال نیز مثبت نشان داده شد.

لوچف بیان کرد که با محرومیت چهار ساله اش از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری مخالف است. او در تاریخ 1 ژانویه درخواستی را در دادگاه داوری ورزش در راستای ابطال تصمیم فدراسیون جهانی وزنه برداری یه این دادگاه ارایه داد.

این ورزشکار 27 ساله در فرآیند قضاوت بر این موضوع اصرار می کرد که ماده مجاز اکدیستن در بدن او ییدا شده است.

اکدیستن ، ماده ای طبیعی می باشد که از ریشه مارال گرفته می شود و به عنوان احیاگر استفاده می شود.

ماه گذشته، لوچف به خبرگزاری روسی تاس گفت :" زمانی که شکایتنامه مان را ارائه کردیم، مدعی شدیم که باید نمونه B دوباره بررسی شود اما باز هم درخواست ما رد شد.

همزمان با آزمایش های آنها، دو دانشمند اروپایی همراه با همکار روسی شان به طور مستقل ، آزمایشاتی را انجام دادند که ثابت می کند حق با ما بوده است و آزمایشگاه مونریال اشتباه کرده است. چند شخص دیگر نیز از این ماده مجاز استفاده کردند و پاسخ نمونه آزمایشات آنها نیز همانند پاسخ نمونه آزمایش من بود. این ماده اکدیستن است که مجاز است و توسط ورزشکاران بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد."

سه ورزشکار دیگر از کشورهای آذربایجان، بلاروس و قزاقستان نیز از مسابقات ریو 2016 محروم شده اند.

بلغارستان نیز به علت 11 آزمایش دوپینگ مثبت، سال گذشته از سوی هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری از المپیک ریو 2016 محروم شد.

کمیته جهانی المپیک نتایج اولیه آزمایشات دوباره نمونه های پکن 2008 که در آنها آزمایشات 31 ورزشکار مثبت اعلام شد را نیز اعلام کرد.

سپس این سازمان ، 23 نمونه مثبت از مسابقات 2012 لندن را پیدا کرد.

آنها اعلام کردند که برنامه آزمایشات دوباره نمونه های دوینگی که در المپیک های پکن 2008 و لندن 2012 وچود داشت را گسترش خواهند داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار