آبادان؛

اختصاص دو هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه صنایع دریایی کشور

دو هزار میلیارد ریال تسهیلات به توسعه صنایع دریایی کشور اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور در نشست هم اندیشی فعالان دریایی استان خوزستان در آبادان، گفت:اعتبارات پیش بینی شده در سال جاری برای توسعه صنایع دریایی در سه حوزه فعالیت های محوری صندوق از جمله تسهیلات ساخت شناور، تعمیرات شناور توسعه و زیرساخت و تجهیزات پرداخت می شود.

مهرداد مظفری افزود:سال جاری برای ساخت 10 شناور در استان خوزستان 600 میلیارد ریال تسهیلات و همچنین برای تعمیرات 10 شناور نیز مبلغ 60 میلیارد ریال بودجه نیاز است که این موارد مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان نقش استان های خوزستان و هرمزگان به لحاظ جغرافیایی در توسعه صنعت دریایی کشور، گفت:صدور ضمانت نامه برای فعالان حوزه صنایع دریایی تا سقف 500 میلیارد ریال و پرداخت 50 درصد از کارمزد آن برای رونق فضای کسب و کار در حوزه صنایع دریایی از برنامه های اجرایی سال جاری در این صندوق است.

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشورافزود:امروز شش محصول صندوق توسعه صنایع دریایی عبارت از صدور ضمانت نامه، تامین سرمایه در گردش، ارائه یارانه تسهیلات، پرداخت تسهیلات ساخت، تسهیلات تعمیر و توسعه کارگاه به مشتریان خوزستانی معرفی شد.

مظفری با بیان اینکه سال گذشته حدود 59 پرونده و متقاضی به ارزش مجموع 700 میلیارد ریال در این صندوق بررسی شد، گفت: 28 پرونده به ارزش 309 میلیارد ریال پس ارزیابی و اهمیت سنجی مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود:سال جاری 500 میلیارد ریال ضمانتنامه برای متقاضیان صنایع دریایی ایران صادر می شود و 100 میلیارد ریال نیز یارانه سود پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور همچنین گفت:تمامی کارگاه ها و تولیدکنندگان مرتبط با صنایع دریایی کشور می توانند برای اجرای طرح های توسعه ای تولید با رویکرد نوسازی، بازسازی و تامین سرمایه در گردش از تسهیلات و حمایت های صندوق توسعه صنایع دریایی استفاده کنند.

در این نشست، فعالان صنایع دریایی خوزستان آسان شدن شیوه های پرداخت تسهیلات نوسازی این صنعت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی را خواستار شدند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.