یاسوج ؛

برای مهارآتش سوزی ، چرخبال به منطقه دالون باشت اعزام شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از اعزام چرخبال و هواپیمای آب پاش به محل آتش سوزی منطقه دالون باشت خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سرهنگ محمدرحیم برزمند  گفت: آتش سوزی چشمه سیبی سی سخت از توابع شهرستان دنا و منطقه صالحان بویراحمد دیشب مهار شد و تا لحظاتی دیگر نیروهایی امدادی با چرخ بال به ارتفاعات دالون باشت برای مهار آتش با چرخ بال هلیبرد خواهند شد.

برزمند اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده یک فروند هواپیمای آبپاش با حجم 40 هزار لیتر نیز برای اطفای حریق به کمک نیروهای امدادی و مردمی در منطقه اعزام شده است.

وی گفت: آتش سوزی در منطقه دالون باشت از بامداد جمعه آغاز شد و با وجود مهار آن در ظهر جمعه گذشته، این حریق به دلیل وزش بادو وجود کنده های نیم سوخته مجددا شعله ور شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 60 نیروی امدادی و مردمی برای مهار آتش سوزی در منطقه دالون باشت حضور دارند، گفت: در 24 ساعت گذشته تاکنون شش مورد آتش سوزی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

وی بیان کرد: پنج مورد از این آتش سوزی ها با کمک نیروهای امدادی و مردمی و دیگر نهادهای خدمات رسان از جمله جمعیت هلال احمر مهار شده است.

برزمند اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 560 هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد طعمه آتش شده است.

کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.