گروه آوازی «نیستان» بزودی خیام و مولوی را می‌خواند

قرار است یکم مرداد، یک گروه آوازی 12 نفری در تالار رودکی به روی صحنه برود. اشعاری از خیام، مولوی، حافظ و حمید ادیب اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری گروه موسیقی ایرانی به سرپرستی و آهنگسازی کوروش متین و آواز مصطفی حامد و مهسا دامرودی که قرار است، جمعه یکم مرداد در تالار رودکی به روی صحنه برود، امروز صبح در همین تالار برگزار شد.

متین در ابتدای این نشست بیان کرد: ما قرار است که یک مرداد با یک گروه 12 نفری در تالار رودکی به روی صحنه برویم. اشعاری که کار کرده‌ایم از خیام، مولوی، حافظ و حمید ادیب است که چند سالی است فوت شده‌اند و آثاری که قرار است اجرا شود در سبک آواز دشتی، آواز بیات ترک و نوا است.

وی ادامه داد: ما باید سطح بینش شنوندگان را بالا ببریم و بیشتر از آنکه نیاز به موسیقی‌دان خوب داشته باشیم، به شنونده خوب نیاز داریم. ما در این اجلاس حدود 20 دقیقه با ساز سنتور و دونوازی کمانچه روی صحنه خواهیم بود. کنسرت ما در دو نوای کلام و بی‌کلام است و با توجه به ضایعه تأسف‌برانگیزی که برای مرحوم عباس کیارستمی به وجود آمد، این کنسرت تقدیم به روان پاک ایشان می‌شود و به گوش مردم می‌رسد.

وی افزود: من در این اجلاس چهار مضراب را می‌زنم و این کار را با دید استادانم انجام می‌دهم که برای نسل جوان بسیار موثر است. ما اگر حضور اجتماعی موسیقی کلاسیک را بررسی کنیم ، همیشه اول سراغ خواننده ‌می‌رویم. من بعد از بسطامی، افتخار همکاری با خواننده دیگری را نداشته‌ام.

متین سرپرست و آهنگساز گروه نیستان در ادامه اظهار داشت: من از خواننده‌های جوان استفاده می‌کنم. به دلیل اینکه خوانندگان کلاسیک و سنتی ما در نوع موسیقی با نت ارتباط خوبی ندارند و طبیعتا خوانندگان خوب و عزیز کشورمان راجع به مسائل مالی سخت‌گیری خواهند کرد. من به عنوان کوچکترین عضو از اینها می‌خواهم که نگاه خود را به موسیقی کلاسیک بیشتر کنند.

وی ادامه داد: نسل‌های جوان باید از موسیقی درآمد کسب کنند؛ مثلا خواننده‌ بتواند بخشی از دستمزد کنسرت را برای خودش اختصاص دهد. ما دوست داریم که خوانندگان بیشترین دستمزدها را داشته باشند. هنر در همه جای دنیا حمایت دولت را دارد. ما از دو خواننده جوان استفاده کردیم که به روی صحنه بیایند و برای یک کنسرت 40 تمرین داریم.

وی در خصوص تأسیس ارکستر سازهای ملی ایران‌شهر بیان کرد: من دو سال و نیم است که ارکستر سازهای ملی ایران‌شهر را تأسیس کردم و این با ارکستر موسیقی ملی ایران تفاوت می‌کند و قرار است 28 و 29 مرداد در نیاوران به روی صحنه برود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار