اردبیل؛

42واحد تولیدی نیمه فعال و راکد خلخال با کمک دولت فعال می شوند

استاندار اردبیل گفت : 42 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال شهرستان خلخال مورد حمایت دولت قرار گرفته و فعال خواهند شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش از احیا و راه اندازی واحد های تولیدی راکد و نیمه فعال استان خبر داد و گفت : آن دسته از واحد های تولیدی استان که به هر دلیل دچار رکود شده و یا فعالیت اقتصادی در آن ها راکد و نیمه فعال است با ارائه تسهیلات ویژه بانکی و انجام حمایت های دولتی جان گرفته و به چرخه تولید باز می گردند.

وی اولویت برنامه های اقتصاد مقاومتی دولت در استان در سال جاری را توجه به صنعت گردشگری با استفاده از توان و ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی با حمایت های دولتی اعلام کرد .

استاندار اردبیل با بیان اینکه گردشگر چادری و یا گذر گردشگران از استان اردبیل هیچ فایده ای برای رونق اقتصادی منطقه ندارد افزود : برای جذب گردشگران پول آور و افزایش زمان ماندگاری مسافران نیاز به زیر ساخت های گردشگری از جمله هتل های مدرن است که تلاش می کنیم با حمایت از سرمایه گذاران بخش هتل سازی و ایجاد امکانات گردشگری زمینه توسعه اقتصادی استان را فراهم کنیم .

خدابخش افزود: در حال حاضر و با توجه به ظرفیت های گردشگری ، چراغ اقتصاد استان با باتری گردشگران روشن می شود و از این رو ترویج فرهنگ گردشگر پذیری و زمینه سازی برای توجه عامه مردم استان به آن امری ضروری به نظر می رسد.

وی همچنین با اشاره به پروژه راکد سیمان خلخال گفت: با توجه به قرار گرفتن محل احداث کارخانه سیمان در داخل منطقه گردشگری و توقف چندین ساله این پروژه، احداث مجتمع گردشگری، رفاهی جایگزین این پروژه صنعتی می شود.

استاندار اردبیل بیان کرد : توقف طولانی پروژه و اشباح بازار سیمان در کشور موجب بی رعبتی بخش خصوصی در اجرای این کارخانه شده است .

خدابخش بیان کرد: با درخواست اهالی روستای هدف گردشگری خمس در خصوص جایگزینی طرح گردشگری به جای این کارخانه تلاش می کنیم با جلب نظر سرمایه گذار، مجتمع گردشگری را جایگزین این پروژه نیمه کاره خلخال کنیم.

وی همچنین توسعه محصولات کشاورزی کم آب بر و پر بازده از جمله زعفران، پسته و زیتون را از جمله راهکار های مناسب در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاوتی در شهرستان خلخال نام برده و ابراز امید واری کرد که با توسعه کشت این محصولات ، زمینه رونق اقتصادی منطقه فراهم شود .

خدابخش با ابراز رضایت از عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال با استفاده از روش بی. او. تی با سرمایه گذاری 720 میلیارد ریالی از سوی بخش خصوصی گفت: توسعه این گونه سرمایه گذاری نیز در اولویت برنامه های اقتصادی دولت قرار دارد .

وی همچنین گفت که شهرستان خلخال در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی رتبه نخست استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.