ارومیه؛

تولید بیش ازدو هزار تن انواع آبزیان در پلدشت

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت از تولید بیش از دو هزار و 400 تن انواع آبزیان در این شهرستان در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قاسم تاروردی‌زاده با بیان این مطلب اظهارکرد : میزان تولید انواع آبزیان در شهرستان پلدشت سال گذشته 3 هزار تن بود که امسال نیز دو هزار و 400 تن پیش بینی می شود.

وی با اشاره به انواع ماهیان تولید شده در پلدشت، بیان کرد: انواع ماهی‌های تولید و تکثیر شده در این شهرستان را کپور، فیتو‌فاک، بیگ‌هد، آمور و کپور معمولی را می‌توان نام برد.

این مسؤل با بیان اینکه این ماهیان در مجتمع شهید کاظمی پلدشت که بزرگترین منبع تولید و تکثیر در شمال غرب کشور است تولید می‌شوند، اعلام کرد: تولید و تکثیر این ماهیان امسال نسبت به مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

تاروردی‌زاده با اشاره به میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در صنعت آبزی‌پروری پلدشت، اضافه کرد: 480 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت آبزی‌پروری این شهرستان اشتغال دارند.

مدیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پلدشت یکی ازشهرهای مستعد در امر فعالیت‌های صید و صیادی بوده، اعلام کرد: بیش از 380 نفر به عنوان صیاد با مجوز مشغول به فعالیت در تعاونی‌های صیادی این منطقه هستند .

وی به میزان صادرات ماهیان اشاره و خاطرنشان کرد: میزان صادرات ماهیان به 13 استان کشور صورت می‌گیرد که انواع ماهیان صادراتی کپو، فیتو‌فاک، بیگ‌هد، اسپله، سس‌ماهی، ماش،کلمه، زرد‌پر، کاراس، سیم و سوف است و حدود 100 تن به کشورهای همجوار صادر می‌شود.

این مسؤول به میزان صادرات میگو اشاره کرد و افزود: شاه میگو دراز آب شیرین حدود 65 تن به کشورهای ارمنستان، آلمان، بلغارستان و یونان صادر می‌شود.

تاروردی‌زاده با اشاره به اینکه 7 میلیون قطعه بچه ماهی در شهرستان پلدشت تولید و تکثیر می‌شود، اظهار کرد: این مقدار بچه ماهی در طول دو ماه در ماه‌های آبان و آذر رها‌سازی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی این شهرستان دردریاچه‌ پشت سد ارس انجام می‌گیرد، ابراز داشت: همچنین بچه ماهی به تمامی منابع آب استان برای رهاسازی انتقال داده می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات کمی و کیفی محصولات شیلات در پلدشت، تصریح کرد: ساماندهی تعاونی‌های تولید و شرکت‌های تخصصی صید و صیادی، رعایت موازین بهداشتی به دلیل حساس بودن موضوع و همچنین بسته‌بندی استاندارد و اصولی تولیدات جهت بازار پسند بودن محصولات و در نهایت ارائه محصولات به بازار هدف با ارزش افزوده بالاتر از اقدامات انجام شده در این راستا است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تولید ، آبزیان ، پلدشت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.