بجنورد؛

شناسایی۷۴۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب

۷۴۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در خراسان شمالی شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت :امروزه استفاده از انشعابات غیرمجاز آب به صورت آشکار و پنهان یکی از پدیده‌هایی است که مشکلات و مسائل متعددی برای صنعت آب و فاضلاب کشور به وجود آورده است.

روشن روان افزود : محدودیت منابع آب شیرین، افزایش تقاضا، بدون جایگزین بودن آب، ناهمگونی پراکندگی زمانی و مکانی منابع آب، نیازهای زمانی و مکانی جمعیت، چگونگی مدیریت انتقال آب و ... این کالای با ارزش و کمیاب را از عرصه‌های فنی و مهندسی عبور داده و جایگاه ویژه‌ای را برای آن در گستره‌های مدیریتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی و امنیتی رقم زده است.

وی گفت : کمبود آب، اخلال در مدیریت توزیع، تخریب شبکه آب‌رسانی، احتمال ایجاد آلودگی، نشت آب به شبکه در هنگام نصب انشعاب، هدر رفت آن به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد، افت فشار و در نتیجه نارضایتی مردم از جمله مشکلات به وجود آمده ناشی از انشعابات غیر مجاز در شبکه توزیع است.

انشعابات غیرمجاز آب تجاوز به حقوق عمومی سایر مشترکین محسوب شده و بر اساس ماده 660 قانون مجازات اسلامی استفاده از انشعابات آب بدون پرداخت هرگونه وجه و یا حق انشعاب، متخلفان علاوه بر جبران خسارت به عمل آمده به سه ماه تا یک سال حبس محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.