جنبش روشنایی دوم ماه اسد را روز تظاهرات اعلام کرد

مسئولان جنبش روشنایی با صدور بیانیه‌ای دوم اسد را روز تظاهرات در کابل و سایر ولایت های افغانستان اعلام کردند.

جنبش روشنایی دوم ماه اسد را روز تظاهرات اعلام کرد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مسئوولان جنبش روشنایی از تظاهر کنندگان خواسته‌اند تا با خود نان و آب بیاورند چون معتقدند تا زمان که حق خود را نگیریم دست خالی بر نمی گردیم.

این جنبش در خبرنامه‌ای اعلام کرد: روز دوم اسد روزی عدالت خواهی است و شهروندان کشور در این روز شرکت می کنند.

در خبرنامه آمده است که این بار زن و مرد، پیر و جوان، کارگر و کارمند، عالم و دانشجو، روشن فکر و کسبه کار، تجار، سیاسی و مدنی همه باهم تظاهرات می کنند.

مسئولان این جنبش از مظاهره کنندگان خواسته اند تا با خود نان و آب بیاورند چون به گفته آنان تا زمان که حق خود را نگیریم دست خالی بر نمی گردیم.

جنبش روشنایی در خبرنامه گفته است:"چندین ماه می شود که میلیون ها انسان عدالتخواه در داخل و خارج از کشور تظاهرات می کنند و از طریق حرکت های مدنی در صدد خواست برحق خود هستند اما دولت تا هنوز اندک ترین توجه ای بخواست مردم نکرده است."

آنان می گویند که ما از سران حکومت وحدت ملی می خواهیم که ماسترپلان تصویب شده برق کشور از مسیر اصلیش (بامیان) عبور کند.

در خبرنامه آمده است که شرکت که در ابتدا لین برق ۵۰۰ کیلو ولت را می خواست از بامیان عبور بدهد اما شماری از مقام های دولتی این لین را از مسیر اصلی اش تغییر و از سالنگ عبور می دهند.

جنبش موسوم به روشنایی قبل از این در ۲۷ ثور امسال تظاهرات کرده بودند که برای یک روز تمامی جاده بر روی رفت و آمد وسایط بسته شده بود و تظاهرات در چوک دهمزنگ به دلیل دیوار های کانتنری از سوی دولت، به پایان رسید.

در متن خبرنامه جنبش روشنایی همچنین نوشته شده است: "شما (دولت مردان) و همفکران شما با سیاست‌های ضد انسانی خود برای مردم هزاره چیزی باقی نگذاشتید و مردم را با سیاست های فرسایشی هر روز زمین گیر تر از گذشته میسازید."

آنان گفته اند که تمامی این مشکلات باعث شده است که صبر مردم به پایان برسد و مردم مقابل سیاست های نادرستی برخی از مقام های حکومتی، جنبش روشنایی ایستادگی کنند. آنان گفته اند که تمامی این مشکلات باعث شده است که صبر مردم به پایان برسد و مردم مقابل سیاست های نادرستی برخی از مقام های حکومتی، جنبش روشنایی ایستادگی کنند.

در این خبرنامه همچنان آمده است که از وزارت خانه های درجه سه گرفته تا اقتصاد و تاجران هزاره که در کابل و ولایات و کشور های عربی فعالیت داشتند را بی سرنوشت ساخته اید.

گروگان گیری یکی دیگر از موضوعاتی است که اعضای جنبش روشنایی از آن اعتقاد کرده و گفته اند که در مناطق مختلف کشور گروگان گیری سیستماتیک از سوی برخی مقام های حکومتی راه اندازی شده که ده ها تن از مردم بیگناه را به بهانه های مختلف گروگان گرفته اند.

آنان گفته اند که تمامی این مشکلات باعث شده است که صبر مردم به پایان برسد و مردم مقابل سیاست های نادرستی برخی از مقام های حکومتی، جنبش روشنایی ایستادگی کنند.

همزمان با اعلام تظاهرات مردمی در کابل انجمن هزاره های مقیم روگالاند در جنوب غرب کشور ناروی با تشکیل ستاد ویژه برای حضور در تظاهرات بروکسل در ماه اکتبر آمادگی می گیرند.

مهاجران کشور ناروی نیز با نشر خبرنامه ای نوشته است که کار ثبت نام عدالت خواهان، جلب حمایت های مردمی، تقسیم وظایف و سازماندهی امور را آغاز کرده اند.

در خبرنامه آمده است که این ستاد مردمی در مرکز انجمن هزاره های روگالاند در شهر استاوانگر مستقر می باشد و ستاد در حال هماهنگ ساختن فعالیت های خود با عدالتخواهان در دیگر شهرهای ناروی است.

به نوشته بخدی؛ گفته می شود که با برنامه "هر شهر یک ستاد" جنبش روشنایی خود را برای حضور حداکثری در تظاهرات بزرگ بروکسل آماده می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار