سهمیه خوران در دوچرخه سواری یا شایسته سالاری!

سهرابی پس از انجام تست ها و مسابقات و عملیات مختلف توسط فدراسیون دوچرخه سواری به عنوان رزرو برای المپیک 2016 ریو دوژانیرو انتخاب شد در حالی که رکورد دار مسابقات اخیر محسوب می شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران :رکابزنان انتخابی برای حضور در المپیک انتخاب شدند اگرچه قرار بود این اسامی پس از نتایج تور کینگ هایلگ معرفی شود اما تنها مهدی سهرابی  جزو رزو شدگان اعلام شد.قادر میزبانی و آروین معظمی گورزی و صمد پورسیدی نفرات نهایی شدند.
 
اسامی باید پس از اتمام تور مشخص می شد اما فدراسیون دوچرخه سواری به خاطر کمیته ملی المپیک که درخواست کرد نفرات اصلی را معرفی کنند اسامی را زمانی که خود رکابزنان در چین مسابقه داشتند مشخص کرد. اما باید علل انتخاب نشدن مهدی سهرابی بررسی  شود.زیرا او یکی از رکابزنانی است که در دو مرحله انتخابی که شامل مسابقات قهرمان کشوری و لیگ پایانی بخش جاده بود و فدراسیون تعیین کرده بود مقام اول را از آن خود کرد.
 
بهتر نبود رکابزنان به کشور می آمدند سپس این انتخابی ها صورت می گرفت! علت این انتخابی غیابی سریع بر چه مبنایی است؟!
 
در این خصوص با همسر مهدی سهرابی(زهرا صادق زاده) ملی پوش دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد: هنگامی که اسامی منتخبین المپیکی را دیدم تعجب کردم زیرا همسرم در مرحله نخست انتخابی با توجه به اینکه زانوی او جراحی شده  بود نتوانست شرکت کند اما در مابقی رقابت ها بهترین مقام ها را به دست آورد.
 
وی افزود: فدراسیون چندین بار حرفش را عوض کرد از طرفی در اردوی المپیکی ها 8 نفر را انتخاب کردند و اگر از تمام دوچرخه سواران بزرگ کشور بپرسید مصطفی چایچی در دوچرخه سواری چقدر تخصص دارد؟می گویند هیچ چیز بلد نیست بنده زیر دست او وارد اردو شدم و تمرین کردم اما وقتی از اردو خارج شدم به شدت بدنم ضعیف شده بود.تست پاور آخر که انجام شد او یک وزنه آورده بود تا وزن کشی کند و سبک ترین ها را انتخاب کند در صورتیکه محمود پراش با 100 کیلو وزن طلا به دست آورد و این آمادگی ربطی به وزن کشی ندارد مطمئن هستم رکابزنانی که زیر نظر او در این مدت اردو داشتند بدنشان ضعیف شده زیرا بی حساب تمرین می دهد و ضربان هوازی را بلد نیست.
 
صادق زاده در ادامه توضیح داد:من به شخصه پای حق همسرم می ایستم زیرا اگر در المپیک شرکت می کرد حتما با توجه به تجربیاتی که داشت رکورد ایران را تغییر می داد و اگر شرکت می کرد چهارمین المپیک بود که می رفت.
 
وی در خصوص حرف و حدیث هایی که راجع به دوپینگ برخی رکابزنان است تاکید کرد:  نمونه تست های دوپینگی که از همسرم گرفته اند را دارم حتی در توری که روز گذشته برگزار شد در مرحله نخست مهدی سهرابی چهاردم و آروین معظمی گودرزی هفدهم و بقیه پنجاهم و هشتادم شدند.  
 
در ادامه گزارش با مصطفی چایچی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری نیز مصاحبه ای انجام دادیم که وی در این خصوص بیان کرد: طبق گزارش کمیته ملی المپیک باید سه رکابزن را به منظور اعلام نفرات نهایی معرفی می کردیم که دچار مشکل نشویم و سه نفر را معرفی کردیم.البته باز هم نفرات امکان دارد تغییر کنند و سهرابی در تیم قرار بگیرد .
 
وی افزود: رکابزنان با توجه به شرایط شان انتخاب شدند و انتخابی ها با دلیل و مدرک اتفاق افتاد زیرا چند مورد است که فدراسیون مد نظرداشت  از جمله وضعیت توانایی ورزشکار،تست ها و توانایی رکابزنان بود و چون تمامی ورزشکاران صاحب نام ما قادر میزبانی،آروین معظمی گودرزی و صمد پورسیدی و مهدی سهرابی صاحب نام هستند و برای فدراسیون دوچرخه سواری  انتخاب رکابزنان تفاوتی نداشت مسئله اصلی شرایط خوب برای اعزام است.
 
مدیر تیم های ملی در خصوص رکابزنان پیست توضیح داد: رکابزنان پیست برای اعزام به ایتالیا در حال انجام برنامه های اداری هستند و تا 20 روز آتی اعزام می شوند به احتمال قوی با مربی پاور بوران تمرینات را ادامه خواهند داد، اما تا زمان اعزام همه چیز صددرصد نیست.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار