سی‌ان‌بی‌سی: آیا فرانسه درگیر جنگ داخلی خواهد شد؟

یک شبکه تلویزیونی آمریکایی درخصوص احتمال بروز جنگ داخلی در فرانسه هشدار داد.

سی‌ان‌بی‌سی: آیا فرانسه درگیر جنگ داخلی خواهد شد؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دو عملیات بزرگ تروریستی در یک‌ سال می‌تواند روحیه هر ملتی را به چالش بکشد. پس از قتل‌عام «شارلی ابدو» در ژانویه سال 2015 (17 دیماه 1393) و حملات تروریستی مرگبار پاریس در نوامبر سال گذشته (آبان 1394) سومین قسمت از سلسله عملیات تروریستی 14 ژوئیه (24 تیرماه)، این‌بار در شهر «نیس» آن ‌هم هنگام برگزاری جشن روز ملی فرانسه این کشور را در موقعیت متزلزل و خطرناکی قرار داده است. 

جمعیت مهاجر منزوی و جناح سیاسی راست فرانسه با سیاست‌های بسیار سختگیرانه در کشوری که پر از سلاح است، ترکیبی خطرناک و زهرآگین محسوب می‌شود. فرانسه که همواره به عنوان کشوری آزاد و باثبات شناخته می‌شد اکنون درگیر موقعیتی شبیه جنگ داخلی شده است. 

در ادامه گزارش با اشاره به قانونی بودن خریدوفروش اسلحه در فرانسه آمده است: در حومه شهر جنوبی «مون‌پلیه» و در سواحل دریای مدیترانه، یک «باشگاه تیراندازی» قرار دارد. با عضویت در این باشگاه، می‌توان مجوز خرید هفت‌تیر و اسلحه‌های نیمه‌خودکار را گرفت. در ماه‌های اخیر و پس از تشدید حملات تروریستی، تعداد اعضای این باشگاه از 200 نفر به 800 نفر افزایش یافته است. 

نگارنده گزارش سپس هشدار می‌دهد بسیاری از اعضای جدید برای پیوستن به این باشگاه و گرفتن مجوز مالکیت سلاح، انگیزه‌ای غیر از ورزش تیراندازی دارند. یک پرورش‌دهنده محلی درخت زیتون که بیش از ده قبضه اسلحه دارد، می‌گوید: «آن‌ها برای جنگ آماده می‌شوند». 

شاید این موضوع دیوانگی به نظر برسد، اما هفته گذشته و حتی پیش از وقوع اقدام تروریستی در نیس، یکی از مقامات ارشد وزارت اطلاعات فرانسه در گزارشی به کمیته پارلمان این کشور درخصوص احتمال بروز جنگ داخلی خونین در صورت وقوع حمله تروریستی دیگر، هشدار داده بود. 

پنج‌شنبه گذشته، یک کامیون با سرعت 60 تا 70 کیلومتر به سوی جمعیتی که برای جشن روز استقلال فرانسه در شهر نیس فرانسه گردهم آمده بودند، حمله‌ور شد. در این اقدام تروریستی، دست‌کم 84 نفر کشته و بیش از 130 نفر زخمی شدند.   



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار