همدان؛

الودگی آب رودخانه های روستای فیازمان نهاوند

مردم روستای فیازمان نهاوند به علت بار میکروب بالای آب شرب از آبی که با تانکر برایشان آورده می شود، استفاده می کنند.

الودگی آب رودخانه های روستای فیازمان نهاوند
 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛مردم روستای فیازمان نهاوند که در کنار رودخانه دائمی گاماسیاب قرار دارد و به چشمه ساران جوشان  معروف است این روزها به علت بار میکروب بالای آب شرب مجبورند از ابی که با  تانکر برایشان آورده می شود استفاده کنند. 

مهندس  علی خیشوند کارشناس مسائل بهداشتی نهاوند در مورد وضعیت بهداشتی آب شرب روستای فیازمان گفت: متاسفانه آب چشمه ای که برای آب شرب از آن استفاده می شود از بار میکروبی بسیار بالایی برخوردار است به طوری که اصلا قابل استفاده نیست و به اهالی نیز از طریق خانه بهداشتی این موضوع را اعلام کردیم .

وی افزود: روستای فیازمان کمبود آب ندارد بلکه از بیشتر روستاهای نهاوند پر آب تر است و تمامی دور و اطراف آن چشمه و رودخانه و نهر آب است ولی آلودگی آب برای اهالی آن مشکل ساز شده است.

 فریدون ظفری یکی از اهالی و معتمدان روستای فیازمان نیز در این باره گفت: مثل آب در کوزه و ما تشنه لبان گرد جهان می گردیم در مورد روستای فیازمان نهاوند صدق می کند. 

وی افزود؛ به علت بی مدیریتی  و عدم توجه به خواست اهالی بیشتر فرزندان ما مریض هستند و چندین بار نیز اهالی روستا جلوی فرمانداری تجمع کرده اند اما کسی جوابگو نیست و فقط وعده  حل مشکل را به ما می دهند ولی در عمل چیزی نمی بینیم. 

آیت شیراوند  مدیر آب و فاضلاب روستایی نهاوند نیز در مورد این مشکل می گوید: سال گذشته به دلیل کاهش بارندگی، آب آشامیدنی هشت روستا در این شهرستان با تانکر تامین می شد که امسال به لطف الهی، این تعداد به سه روستا که تعداد جمعیت آنها زیر 20 خانوار می باشد کاهش یافته است .

وی افزود: اگر اعتبارات به موقع پرداخت شود می توانیم از مجتمع آبرسانی گاماسیاب مشکل روستای فیازمان را حل کنیم و تا آن موقع از طریق تانکر برای آنها آبرسانی می کنیم. 

شیراوند بیان کرد: آماده سازی مجتمع آبرسانی گاماسیاب به عنوان بزرگترین مجتمع شهرستان از اهداف ما است که در حال حاضر برای راه اندازی این مجتمع  نقاط آسیب پذیر شناسایی شده و بسترهای اجتماعی آن نیز فراهم شده که با اقدامات انجام شده بخشی از آن در حال بهره برداری است و بخشی دیگر نیز برای اجرا به پیمانکار معرفی شده است.

وی افزود: مجتمع آبرسانی گاماسیاب 20 روستای بخش مرکزی شهرستان را که دارای 40 درصد جمعیت بخش را تشکیل می دهند زیر پوشش قرار داده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.