اخبار امنیتی عراق؛

استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه قیاره در جنوب موصل/ هلاکت 30 داعشی در دولاب

استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه قیاره در جنوب موصل، از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه، منابع عراقی از هلاکت 30 داعشی و زخمی شدن شماری  در جریان آزادسازی منطقه دولاب خبر دادند و افزودند: در میان داعشی های کشته شده تعدادی از سرکرده های غیر عراقی این گروه مشاهده می شود.

این منابع همچنین بیان کردند: نیروهای عراقی موفق به خنثی سازی 200 بمب در جاده ها و خیابانهای اصلی در این منطقه شدند.

انهدام 2 خودرو بمبگذاری شده داعش در شرق رمادی

اسماعیل محلاوی، فرمانده عملیات انبار،  اعلام کرد: در حمله به مواضع داعش در منطقه البوعلی الجاسم در شمال شرق رمادی، 11 داعشی به هلاکت رسیدند و دو خودرو بمبگذاری شده داعش منهدم شد.

بازداشت 65 پلیس از سوی داعش در استان نینوا

یک منبع وابسته به عملیات نینوا اعلام کرد: تروریستهای داعش 65 نفر از اعضای سابق پلیس نینوا را بازداشت کردند و به زندانهای خود در استان نینوا برده اند.

این منبع افزود: اتهامی که داعش به این افراد وارد کرده است همکاری و جاسوسی برای نیروهای امنیتی و دولتی عراق است.

صدها نظامی آمریکایی در پایگاه قیاره در جنوب موصل

یک منبع نظامی عراقی اعلام کرد: صدها نظامی آمریکایی به همراهی نیروهای کُردی به پایگاه قیاره در 60 کیلومتری جنوب موصل رسیده اند تا آن را بازسازی و در آن مستقر شوند.

این منبع افزود: این نیروها با موافقت حیدر عبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، وارد این پایگاه شده اند و تجهیزاتی را با خود به پایگاه وارد کرده اند.

به گفته این منبع عراقی، که نخواست نامش فاش شود، آمریکایی ها از پایگاه قیاره به عنوان جایگزین اینجرلیک ترکیه برای حمله به داعش استفاده می کنند.

این منبع عراقی افزود: آمریکا در چارچوب تحقق منافع خود در منطقه به دنبال ایجاد جای پای جدید در عراق پس از خروج خفت بار آنها در سال 2011 است. آنها به بهانه مشورت نظامی و آموزش نیروهای عراقی وارد عراق شدند. پس از آن به دنبال حضور در پایگاه های مختلف در کشور برآمدند و هدف اول و آخر آنها حمایت از سرکرده های داعش و فراری دادن آنها به خارج از عراق و تضمین سلامت آنها از آخرین مرکز یعنی موصل است. نظامیان آمریکایی اعلام کرده اند در صورت نیاز وارد نبرد موصل خواهند شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۹ تير ۱۳۹۵
نیروهای حزب های شیطان حق سفر به خاورمیانه ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۹ تير ۱۳۹۵
این امریکا هم مث این همه کاره ها همه جا خودشو پیش میندازه آخه تو قارت اونور دنیا به تو چه که نیرو میفرستی حالا اگه عراق همسایت بود بازم یه چیزی مث خود شیرین کنا این امریکایا نخود هر آشی میشند.
-
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۹ تير ۱۳۹۵
زنده باد ایران و ایرانی که با غیرت سردار سلیمانی و جوانان رشیدش معادله ی تکفیری ها و حامیان آن ها را برهم زدند و بعداز حماسه سازی در دوران دفاع مقدس برگی دیگر در افتخار آفرینی ورق زدند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۹ تير ۱۳۹۵
آمریکامنطقه رو میده دست ایران خودش میزنه به چاک،فعلا داره سهم خودشو از منطقه به جیب میزنه،یکم دیگه مونده،حالا مونده کشور دوست آمریکامنظورم ترکیه که باید آخرش به دست عربستان وانگلیس واسرایل وخودآمریکا زیر ساختهایش مثل عراق وسوریه بشه،بعد بگن خاورمیانه خداحافظ،بعد عربستان میگه حالا این وسط من چکار کنم دوستانی که منو تنها گذاشتین،بعد دوباره جریان دست داشتن عربستان دردست داشتن برج های دوقلو رو رو میکنن،وبهش میگن آقا عربستانه سهم تو هم که باید به ماه بدی،خسارات برج های دوقلو هست،ومیشین چرتکه میزنن بهش میگن حساب ضرروزیان ما اینه که بایدتمام داراییهتو تو آمریکا بزاری رو بری تازه یه چیز هم روش،پس مردم جهان که مدام میگین بریم آمریکا وچه امکانات ورفاعیاتی داره،همش باخون مردم وسربریدن وقتل وغارت شهردارش بزکش کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۹ تير ۱۳۹۵
شکست خفت بارداعشی ها(بخوانیدتکفیریها)بادلاورمردی وجانبازی نیروهای اسلام وارتش ونیروهای مردمی عراق رقم خورده ،بدعهدها وشیطان بزرگ می خواهدبنام خودتبلیغ کند و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۹ تير ۱۳۹۵
این آمریکایها دوباره اومدن داعشی ها رو نجات بدن.
هر وقت داعش به سمت نابودی میره آمریکایها پیداشون میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۹ تير ۱۳۹۵
هر كشوري كه پاي آمريكا به اون باز باشه هيچوقت روي امنيت و آرامش رو نميبينه مثل عراق، افغانستان، پاكستان و و و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۹ تير ۱۳۹۵
این کثافتا لحظه ی آخر که داعش رو میخوان بیرون کنن وارد عراق میشن چارتا دیر میکنن به بهانه مبارزه با داعش از نو مثل انگ به عراق میچسبن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۹ تير ۱۳۹۵
این همه سردار سلیمانی زحمت کشید و کلی ایرانی شهید شد دوباره عراق تقدیم کردن به آمریکایی ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۹ تير ۱۳۹۵
وضع امروز عراق به دلیل اعتماد نابجای دیروز آنها به غرب است.
آخرین اخبار