علاقه‌مندان به گویندگی به «یک دو صدا» می‌روند

رادیو ایران در اقدامی جالب به برگزاری مسابقه گویندگی رادیو می‌پردازد؛ مسابقه‌ای که برگزیدگان آن در واقع از هفت‌خوان گذشته‌اند.

مهدی ساعی تهیه‌کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بسیاری از شنوندگان علاقه دارند خود را جای مجری برنامه‌ها بگذارند و درخواست های زیادی هم تاکنون مطرح شده است که علاقه‌مندان بتوانند به نوعی در رادیو حضور پیدا کنند. بنابراین من به اتفاق حمیدرضا افتخاری مدیر گروه ورزش و تفریحات و بهنام احمدپور مدیر شبکه به این فکر کردیم که یک مسابقه رادیویی درباره گویندگی برگزار کنیم. 

وی در خصوص هدف و رویکرد برنامه عنوان کرد: هدف ما ارائه یک برنامه رادیویی با سوالات و موضوع های مربوط به اجرا و گویندگی است و رویکرد این برنامه این است که کسانی که علاقه‌مند هستند و استعداد خاصی در زمینه گویندگی دارند، شرایط را برای آنها فراهم کنیم.

تهیه کننده «یک دو صدا» ادامه داد: ابتدا بعد از ثبت نام شرکت کنندگان، ما یک تست مقدماتی از آنها می‌گیریم تا ببینیم آشنایی‌شان نسبت به گویندگی در رادیو چقدر است. شرط ابتدایی، صدای مناسب شرکت کنندگان است. همچنین، باید گویندگی در رادیو را بشناسند و اندکی به بداهه گویی مسلط باشند. در ضمن شرکت کنندگانی که در مرحله اول پذیرفته شوند، مراحلی همچون خواندن خبر سیاسی، ورزشی، اجتماعی، بداهه گویی درباره موضوعاتی که به آنها ارائه می کنیم مثل ترافیک و یا محیط زیست را می‌گذرانند. آزمون گفتگو با مهمان در روز سوم انجام می گیرد که هنرمندان و یا چهره های حوزه های مختلف در برنامه حضور می یابند و شرکت کنندگان با آنها به گفتگو می پردازند.

ساعی خاطر نشان کرد: در نهایت بعد از پایان مراحل، هر هفته یک نفر انتخاب می شود و به مرحله دوم راه پیدا می کنند. نسیم رفیعی مجری است و فاطمه آل عباس و سعید توکلی داوران مسابقه هستند. همچنین مریم توفیقی نیز نویسندگی برنامه را بر عهده دارد که شنبه تا چهارشنبه به مدت ۳۰ دقیقه از ساعت 11:45 تا 12:15 روی آنتن رادیو ایران می رود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.