کرمانشاه ؛

درمان 90 درصدی شایع ترین سرطان زنان

به گفته کارشناس مسئول برنامه سرطان مرکز بهداشت استان کرمانشاه ،سرطان سینه شایعترین سرطان در بین زنان است و چنانچه سرطان سینه در مراحل اولیه آن تشخیص داده شود، در 90 درصد موارد قابل درمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سحر یزدان پناه  ادامه داد:بیشتر موارد سرطان سینه در زنان است و به ندرت مواردی هم داریم که این سرطان در مردان بروز می‌کند.متاسفانه آمار ابتلای این نوع سرطان در بیشتر کشورهای جهان روبه افزایش است.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر این نوع سرطان 12.2 درصد سرطان‌های استان را به خود اختصاص داده است گفت: آمار آن با سرطان پوست تقریبا برابری می‌کند.

یزدان پناه سن بالا، سابقه خانوادگی، چاقی و افزایش وزن به ویژه در دوران یائسگی، مصرف چربی و روغن بالا، استعمال سیگار و سایر مواد دخانی و مخدر، استفاده از داروهای هورمونی و ضدبارداری و عدم شیردهی مادران را از جمله عوامل خطر ساز این نوع سرطان دانست.
 
 یزدان پناه با اشاره به انجام ماموگرافی برای زنان بالای 40 سال به صورت هر سه سال یکیبار گفت:در صورت کنترل وزن، اصلاح تغذیه، انجام ورزش و قطع مصرف الکل و سیگار به راحتی می‌توان تا حد زیادی از بروز این سرطان پیشگیری کرد.

انتهای پیام/ح
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار