مهاباد؛

ایجاد واحدهای فرآوری معدنی در آذربایجانغربی

بزودی واحدهای فرآوری معدنی در استان آذربایجانغربی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجانغربی گفت : بخش معدن هم در استان و هم در کشور حائز اهمیت است و در این خصوص دولت از سه سال گذشته برنامه ریزی های بسیاری برای توسعه فعالیتهای معدنی ، نقش آفرینی بخش معدن در اقتصاد کشور و افزایش ارزش افزوده معدن در بخش تولید ناخالص داخلی و توسعه تجارت و بازرگانی خارجی انجام داده است.

جعفر صادق اسکندری با بیان اینکه سه فعالیت در سند توسعه استان پیش بینی شده است افزود : در برنامه ششم توسعه ، رونق تولید ، توسعه صادرات غیرنفتی و توسعه معدن از نظر استخراج و اکتشاف ، فراوری و صادرات انجام می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تصریح کرد : هم اکنون در سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، علاوه بر پیگیری مطالعات مربوط به پهنه های معدنی استان ، کارهای مربوط به جمع آوری اطلاعات پایه ای و اساسی برای سرمایه گذاری سرمایه گزاران داخلی و خارجی در این بخش نیز صورت گرفته که این امر مهم با فعالیت هایی همچون ژئوفیزیک هوایی صورت می گیرد.

جعفرصادق اسکندری با تاکید بر اینکه هم اکنون حساسیت های فراوانی بر روی بخش معدن وجود دارد افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید ضمن ایجاد اشتغال ، ارزش افزوده را افزایش داد تا توان مالی مردم در این حوزه ارتقاء یابد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.