شهرکرد؛

نمازجمعه قرارگاه هدایتگری، دفاع از اسلام و خنثی سازی توطئه‌های دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: نمازجمعه قرارگاه تبیین حقایق، هدایتگری، دفاع از اسلام و خنثی سازی توطئه‌های دشمن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در نشست ماهیانه ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در دفتر امام جمعه شهرستان لردگان، با اشاره به ضرورت حرکت و کار فرهنگی جدی و مستمر و شکل‌گیری نمازجمعه به طور گسترده در استان گفت: با توجه به کمبود روحانی و مبلغ در استان، حضور امام جمعه در مناطق مختلف تا حدود قابل توجهی می‌تواند این خلأ را جبران کند.

وی، با اشاره به افزایش کمی نهادهای نمازجمعه استان در چند سال اخیر با مطالبه مردم و پیگیری فراوان به 26 مورد، افزود: امامت جمعه کاری به معنای واقعی کلمه جهادی است.

نکونام ادامه داد: ائمه جمعه در هر شهر از یک سو با مطالبات زیاد مردم و از طرف دیگر با سختی‌ها، کمبودها، نارسایی‌ها و حتی کم لطفی‌ها و بی‌مهری‌های فراوانی مواجه می‌شوند اما با وجود همه این مشکلات و سختی‌ها، برای ارتقای فکر و فرهنگ جامعه تلاش می‌کنند.

وی، با اشاره به جایگاه بسیار والای نمازجمعه، آن را یک قرارگاه فرهنگی و مهم‌ترین وظیفه ائمه جمعه را تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی برشمرد و گفت: قرارگاه نمازجمعه فرصت و جایگاهی بسیار مهم و ارزشمند برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن، رفع شبهات، دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی و ایستادگی و مقاومت در برابر هجمه‌های دشمن است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، همچنین به 5 مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه تهران و روز نمازجمعه اشاره کرد و افزود: این روز فرصت بسیار مغتنم و ارزشمندی است که با معرفی بیش از پیش این قرارگاه و نقش آن در جامعه، زمینه را برای حضور بیشتر مردم در نمازجمعه فراهم کنیم.

نکونام مسأله حقوق های نجومی و برداشت‌های نامشروع از بیت المال را هم یادآور شد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این نوع تجاوزها به بیت المال، نتیجه تجمل‌گرایی و اشرافی‌گر‌ی است.

وی، مطالبه ائمه‌جمعه از مسئولان را برخورد جدی و مستمر با این گونه تجاوزها و برداشت‌های ناشروع بیان کرد و افزود: مبادا این مسأله با بهره برداری سیاسی در شعارها، فضاسازی‌ها و ظاهرسازی‌های رسانه‌ای خلاصه و پس از مدتی به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: رعایت حقوق بیت المال باید به یک فرهنگ نهادینه در همه دستگاه‌ها تبدیل شود تا در آینده شاهد تکرار این مسائل نباشیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.