اراک؛

اعتراض به نحوه انتخاب رشته تحصیلی

جمعی از والدین و دانش آموزان مقطع متوسطه شهر اراک نسبت به نحوه انتخاب رشته اعتراض کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ صبح امروز بیش از یکصد نفراز والدین به همراه دانش آموزان با مراجعه به اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نسبت به انتخاب رشته اجباری و ثبت نام نشدن دانش آموزانش در مدارس اعتراض کردند.
یکی از اولیا با در دست داشتن کارنامه و برگه انتخاب رشته فرزند خود گفت: دخترم با معدل 20 و تراز بالا متاسفانه در هیچ مدرسه ای ثبت نام نمی شود و باید به فنی و حرفه ای برود.
مادر دیگری با ابراز نارحتی از این عمل آموزش و پرورش گفت: پسرم با معدل 20 و تراز بالا و انتخاب رشته علوم تجربی در برگه انتخاب واحد برای او ، متاسفانه باید به شهر خمین برود و رشته کشاورزی را ادامه بدهد و وقتی به آموزش و پرورش مراجعه کرده ام ، پاسخ داده اند که باید یا همین رشته را انتخاب کنند و یا در مدارس غیرانتفاعی با پرداخت 2 میلیون و نیم هر رشته ای که می خواهد ادامه دهد.
دانش آموزان نیز با ابراز نارضایتی انجام این طرح گفتند : اگر این قانون اصلاح نشود ما نیز ترک تحصیل خواهیم کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امسال برای اولین بار شیوه هدایت تحصیلی دانش آموزان  به رشته های تحصیلی در مقطع متوسطه دوم و بخش کار و دانش و فنی و حرفه ای نسبت به سال های گذشته تغییر اساسی و جدی پیدا کرده است .
فولادوند افزود: دانش آموزان این مقاطع تحصیلی بر خلاف سال های قبل که یک سال را به صورت عمومی در متوسط اول تحصیل می کردند و بعد هدایت تحصیلی می شدند ؛ این طرح در کل کشور بناست که در متوسط اول انجام گیرد و دانش اموزان با ورود به پایه اول دبیرستان دور دوم رشته هایشان مشخص شود.
 وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در چه رشته ای باید تحصیلی کنند بستگی به این دارد که در مقایسه با دیگران چه وضعیتی دارند افزود: باید دید تراز نمره دانش آموز در چه سطحی است .
فولاد وند ادامه داد: ثبت نام دانش اموزان به این صورت است که از بالاترین نمره ای که افراد گرفته اند شروع به ثبت نام می کنیم تا ظرفیت تکمیل شود.
وی  گفت : ما یک بار فرد را نسبت به خودش می سنجیم و یک بار در مقایسه با دیگران مورد ارزیابی قرار می دهیم ، مثلا اولویت اول دانش آموزی ممکن است رشته خاصی باشد و فرد دیگری درهمان رشته اولویت دومش انتخاب شده باشد که در این صورت نمره علمی آنها تععین کننده خواهد بود .
انتهای پیام / ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
این جانب امیرحسین عبدالهیان با معدل ۱۸.۷۹ در سال نهم قبول شدم با این که معلول جسمی حرکتی هستم نمیتوانم به رشته ی فنی بروم خواهش مندم چاره ای برایم بیندیشید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
یعنی چی چرا دارید با زندگی ما بازی می کنی چرا به زور مارو به چیزی که علاقه نداریم می برید با این نظام آموزشی