گاردین: روش‌های جدید داعش برای تضعیف جوامع اروپایی چیست؟

پایگاه اینترنتی گاردین در گزارشی به روش‌های مختلف داعش برای ایجاد توحش در اروپا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، گروه تروریستی داعش با از دست دادن بخش وسیعی از قلمرو خود و به نوعی برای تلافی آن، اقدامات وحشیانه‌اش را در خارج از مرزها افزایش داده است. این گروه با سوءاستفاده از تغییر شرایط در پی مهاجرت انبوه به قاره سبز، به تضعیف جوامع اروپایی می‌پردازد.

داعش از اینکه بیش از این نمی‌تواند قلمروی را که دو سال پیش به دست آورده بود حفظ کند به شدت خشمگین است. البته این گروه شیطانی پیش از این نیز حملات خونینی را در اروپا انجام داده است.

در رده‌های بالاتر داعش گروهی وجود دارد که دشمنانی مانند آمریکا و استرالیا را بررسی می‌کند، این اقدام با کمک سران ارشد و مشاورانی که از فرانسه، انگلیس و بلژیک به آنها ملحق شده‌اند صورت می‌گیرد.

داعش یکشنبه مسئولیت قتل عام «نیس» را پذیرفت. با اینکه شک‌های درباره عاملان این حمله وجود دارد؛ اما نشانه‌های موجود در صحنه وقوع حادثه به دیگر حملات داعش شباهت دارد. حتی حمله در قطار آلمان که دوشنبه شب رخ داد نیز به حملات گروه تروریستی داعش شباهت داشت.

یک پناهنده افغان با تبر به مسافران این قطار حمله کرد و به ضرب گلوله کشته شد. پرچم گروه تروریستی داعش در محل سکونت این فرد پیدا شده است. مسئله این است که عاملان حملات نیس در فرانسه و قطار آلمان در رادار آژانس‌های امنیتی نبوده‌اند.

دادستان‌های فرانسوی بر این باورند که عامل حملات نیس تحت یک فرایند افراط گرایی سریع قرار گرفته است. حملات «گرگ تنها» در اروپا به طور مکرر و به دستور داعش صورت می‌گیرد.

سران گروه تروریستی داعش تصمیم گرفته‌اند جوامع غربی را از لحاظ فرهنگی تضعیف کنند. آنها با حمله به مردم عادی سعی در کاهش اعتماد به نفس آنها دارند. داعش حتی از نقاط ضعف اروپا و مسائلی که ممکن است در این منطقه تنش ایجاد کند، آگاه است و در حملاتش این نکات را مورد نظر قرار می‌دهد.

داعش به امور اروپا آگاهی نداشت؛ اما در حال حاضر با کمک گرفتن از خارجی‌ها توانسته به امور آن آگاه شود. برای مثال داعش اخیراً خشنودی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را بیان کرده است، درصورتیکه پیش از این به تأثیر اینگونه تغییرات علمی نداشت.

عدنانی رهبر داعش در سوریه و مسئول رسانه این گروه است. این عضو شرور داعش مدیریت بمبگذاری و تیراندازی پاریس در نوامبر گذشته را بر عهده داشت. مسئله قابل توجه این است شخصی که با عدنانی کار می‌کند یک فرانسوی است!

افراد زیادی در فرانسه و بلژیک از فرمول «توحش بی‌حد و مرز» عدنانی پیروی می‌کنند. داعش حتی تلاش می‌کند مواد شیمیایی مورد نیازش را از اروپا وارد کند؛ اما راهی برای انتقال این مواد که اغلب قابل احتراق هستند پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار