اصفهان؛

دستگاه‌های اجرایی به بودجه‌های دولتی وابسته نباشند

استاندار اصفهان گفت: در سال ۹۵ هیچ طرح‌ جدیدی مگر در موارد استثنا و با تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان نباید آغاز شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

رسول زرگرپور در یک‌صد و شصت و یکمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ استان که پیرامون توزیع اعتبارات بودجه‌ سال 1395 برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به بودجه‌ اعلام‌شده، دستگاه‌های اجرایی نباید هیچ‌گونه طرح‌ جدیدی مگر در موارد استثنا داشته باشند.

وی افزود: زمانی که مسائل زیست‌محیطی، آب و خشک‌سالی در طرح‌های اولویت‌دار استان قرار دارد باید در توزیع اعتبارات نیز به آن‌ها توجه ویژه شود و همچنین دستگاه‌ها باید در خصوص واگذاری طرح‌ها با قوت بیشتر عمل کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بودجه برای جبران کمبودها و نبودها است و نه توسعه‌، گفت: به همین دلیل نیز در توزیع اعتبارات برای هر بخش کسری‌ها و کمبودها در نظر گرفته می‌شود و ضریبی را مشخص می‌کنند که سبب تفاوت بودجه‌ شهرستان‌ها می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان نباید به بودجه‌های دولتی وابستگی داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه بودجه‌ دولتی استان اصفهان ناچیز است دستگاه‌ها باید به دنبال جذب فاینانس، سرمایه‌گذاری و تبصره‌ها باشند چراکه توسعه‌ استان با بودجه‌های دولتی اتفاق نخواهد افتاد.

مدیر ارشد استان خواستار تلاش بیشتر مدیران برای جذب فاینانس، سرمایه‌گذاری و غیره شد و گفت: متأسفانه در سال گذشته مدیران عملکرد خوبی در این زمینه نداشتند و امسال باید به سمت استفاده‌ حداکثری از این منابع حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات استان در سال 95 حدود 2 هزار میلیارد تومان است، گفت: تقریبا دو-سوم این اعتبارات اسناد خزانه است که باید دستگاه‌ها در این راستا از اوراق مشارکت و غیره استفاده کنند.

زرگر پور همچنین بر توجه بیشتر مدیران درباره اعمال صرفه‌جویی و نظارت بیشتر بر دریافت‌های کارکنان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ادارات وغیره تأکید کرد و اظهار داشت: باید از نیروی انسانی در دستگاه‌ها استفاده بهینه شود و اصل بهره‌وری در ادارات جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه امسال سال بسیار سختی برای کشور و استان هم از نظر پولی و اعتباری و هم از نظر شرایط محیطی و خشک‌سالی است، گفت: خوشبختانه نسبت به دو سال گذشته امیدواری بیشتر شده و مجموعه‌ دولت تلاش می‌کند که بتواند از این شرایط بهترین استفاده را داشته باشد.

استاندار اصفهان در پایان تأکید کرد: همه‌ فرمانداران باید تا هفته‌ آینده کمیته‌ برنامه‌ریزی شهرستان را تشکیل دهند و نظرات خود را در خصوص ضرایب بودجه‌ سال 95 شهرستان اعلام کنند.

در این جلسه قانون بودجه‌ سال 1395 کل کشور، توزیع بودجه‌ سال 95، الزامات قانونی بودجه‌ سال 95 و ضوابط اجرایی بودجه تشریح و پیشنهاد توزیع اعتبارات قانون استفاده متوازن در سال 95، خلاصه‌ منابع، مصارف، درآمد و اعتبارات بودجه‌ای و هزینه‌ای استان موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

در این جلسه مصوبات کارگروه زیربنایی و شهرسازی و همچنین توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان با اکثریت آرا به تصویب رسید.




انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.