چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین پایان یافت

چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعاتی پیش در هتل کوبورگ وین آغاز شده بود، پایان یافت.

چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین پایان یافتبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور هیأت ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی و نمایندگان گروه 1+5 از ساعاتی پیش در هتل کوبورگ وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت.

"سیدعباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه و رئیس ستاد پیگیری برجام پیش از آغاز چهارمین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیسیون مشترک تشکیل شده در برجام، رفع موانعی را که ممکن است در زمان اجرا پیش بیاید و تصمیم گیری های لازم و وظایفی دیگری که طبق برجام به عهده دارد، انجام می دهد.

وی افزود: دو نشست کمیسیون مشترک قبل از اجرایی شدن برجام داشتیم و این دومین کمیسیون مشترک بعد از اجرایی شدن برجام است؛ به صورت طبیعی مشکلاتی که در راه برداشته شدن تحریم ها وجود دارد که کم هم نیست و بارها به آنها اشاره کردیم قرار است در کمیسیون مورد بحث واقع شود.

عراقچی با اشاره به مشکلات و موانعی که در زمینه بانکی وجود دارد، ادامه داد : برقراری مجدد اتصالات بانکی و سایر موانع و مشکلاتی که در اجرای برجام پیش آمده است، ما نسبت به آن دغدغه داریم و در اینجا آنها را مطرح خواهیم کرد و سعی می کنیم راه حل هایی برای آن پیدا کنیم.

وی افزود: مشکلات و مسائل فنی و تکنیکی که در خصوص اجرای تعهدات ما بعضا به وجود می آید و سوء تفاهم و سوء برداشت هایی که در خصوص اجرای ابعاد فنی برجام ممکن است بین ما و آژانس یا بین آژانس و 1+5 پیش بیاید، در خصوص آنها گفت و گو می کنیم.

رئیس ستاد پیگیری برجام اعلام کرد: دوستان ما از روز گذشته جلسات متعدد کارشناسی در این حوزه ها داشتند و نتیجه جلسات کارشناسی امروز به کمیسون مشترک ارجاع خواهد شد و برای آنها تصمیم گیری های لازم انجام می شود.

عراقچی اضافه کرد: دیدارهای دو جانبه ای را نیز بعد از جلسه کمیسیون مشترک با هیات فرانسوی و آمریکایی و هیات آلمانی خواهیم داشت اگر چه طرف مذاکره کننده آلمانی خودش عازم تهران است و فردا در تهران خواهد بود .

شایان ذکر است؛ چهارمین نشست کمیسیون مشترک برجام ظهر امروز(سه شنبه) به وقت محلی در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار