ارومیه؛

خرید بیش از 35 هزار تن گندم از گندم کاران میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: از آغاز فصل برداشت گندم در این شهرستان تا کنون بیش از 35 هزار تن گندم از گندمکاران این شهرستان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محرمعلی دیانتی در بازدید از مراکز خرید گندم میاندوآب، اظهار کرد: برداشت گندم در شهرستان میاندوآب از ابتدای تیر ماه آغاز و تا اواخر مرداد ماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان، تصریح کرد:18 هزار و 760 هکتار از اراضی این شهرستان کشت گندم به صورت آبی و در 13 هزار و 100 هکتار دیگر نیز گندم به صورت دیم و در سطح 110 هکتار جو آبی و دیم کشت شده است.

این مسئول با بیان اینکه هشت مرکز خرید گندم در این شهرستان از سوی اداره غله و خدمات بازرگانی دولتی منطقه هشت آذربایجان غربی و تعاون روستایی راه‌اندازی شده است، گفت: این مراکز تا پایان فصل برداشت به فعالیت خود ادامه خوهند داد.

دیانتی با اشاره به پیش‌بینی میزان تولید گندم در این شهرستان، پیش‌بینی تولید گندم این شهرستان را در سال جاری 95 هزار تن عنوان کرد و اضافه کرد: این میزان نسبت به سال گذشته رشد قابل ‌توجهی دارد و بیش از 10 درصد افزایش تولید خواهیم داشت .

وی از کیفیت بالای گندم تولیدی این شهرستان ابراز رضایت کرد و افزود: امسال در سطح 5 هزار هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب در راستای مبارزه با آفت سن اقدام شده است.

مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب اضافه کرد: در سال زراعی جاری مبلغ 342 میلیون تومان نیز در قالب تسهیلات سرمایه در گردش برای تجهیز اراضی کشاورزی به 56 نفر از زارعین پرداخت شده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: خرید ، گندم ، میاندوآب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.