قزوین ؛

راه اندازی اتوبوس ویژه معلولان به زودی

دو دستگاه اتوبوس ویژه معلولان در قزوین راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت  : برای جابجایی راحت معلولان در دو ماه آینده دو دستگاه اتوبوس ویژه در قزوین راه اندازی می شود که زمینه تسهیل در تردد را فراهم خواهد کرد.

وارثی افزود : در استان قزوین ۱۹ هزار معلول به بهزیستی مراجعه کرده و خدمات توانبخشی دریافت می کنند .

وی از ارائه خدمات CBR در همه روستاهای استان خبرداد و اظهارداشت: با پوشش ۱۰۰ درصدی این طرح تمام ساکنان روستایی بامراجعه کارشنا سان بهزیستی از خدمات ما برخوردار شدند و زمینه آموزش برای بهره مندی همه نیازمندان و معلولان ساکن در مناطق روستایی فراهم شده است.

وارثی تصریح کرد: با مراجعه افراد تحصیل کرده وآموزش افراد خانواده و نحوه پرستاری و نگهداری از معلولان شدید تاکنون ۱۱۰ نفر تحت پوشش قرار گرفتند تا بتوانند خانواده های معلول و نیازمند خود را در منزل نگهداری کنند.

وی اضافه کرد: طرح توانمند سازی ضایعات نخاعی از دیگر برنامه هایی است که اجرا شده و در این طرح نیز درسال گذشته ۱۰۰ نفر تحت پوشش قرار گرفتند و امسال نیز پیش بینی می شود ۵۰ نفر از معلولان از این خدمات برخوردار شوند.

وارثی گفت: در زمینه کاشت حلزون هم در سال گذشته ۹۱ نفر از این خدمات برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه  خدمات سازمان در قالب طرحها و برنامه های مراکز غیر دولتی هم پیش بینی شده است گفت :  ۱۸ مرکز شبانه روزی با ۸۰۰ تخت برای سالمندان و بیماران روانی، معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی راه اندازی و فعال شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت:در حوزه مراکز روزانه در حال حاضر ۱۶ مرکز فعال داریم که سال گذشته یک مرکز نیز به آن اضافه شد و امسال هم  ۴ مرکز دیگر برای خدمت رسانی بهتر در استان راه اندازی خواهد شد.

وارثی یادآورشد: در سال گذشته پنج مرکز ویزیت در منزل راه اندازی شد که ۲۵۰ نفر خدمات درمانی و ویزیت را دریافت کردند و با تشکیل دو کارگاه حرفه آموزی تعداد ۹۰ نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات توانبخشی بود که توانستیم خدمات متنوعی را در اختیار معلولان و نیازمندان تحت پوشش ارائه کنیم.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.