سمنان؛

یک میلیون هکتار از بیابان‌های استان سمنان در معرض فرسایش

بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزارهکتار از مناطق بیابانی استان سمنان در معرض افزایش فرسایش باد هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ استاندار سمنان گفت : درجلسه با رئیس سازمان باید برای جلوگیری از افزایش بیابان طرح‌های بیابان زدایی اجرا شود که این مهم نیازمند اعتبار کافی است.
محمدرضا خباز با اشاره به برخی خطرات افزایش بیابان تصریح کرد : بالغ بر 400هزار هکتار از مناطق بیابانی استان خسارت زا هستند.
 وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های بیابان زدایی در سطح کشور و استان گفت: با کاشت گیاهان سازگار با مناطق بیابانی می توان از فرسایش خاک در این مناطق جلوگیری کرد.
خباز با بیان اینکه فرسایش خاک در مناطق بیابانی بسیار زیاد است تصریح کرد: پدیده ریزگردها و گرد و غبار از تبعات پیشروی بیابان است که باید برای جلوگیری از این امر طرح‌های بیابان زدایی را اجرا کرد.
خباز با اشاره به ضرورت کاشت گونه‌های گیاهان سازگار با مناطق بیابانی گفت: باید با کاشت نهال و عملیات بیابان زدایی از فرساش خاک جلوگیری کرد.
استاندار سمنان با اشاره به وجود مساحت زیاد بیابان در استان سمنان گفت: 5.2میلیون هکتار از بیابان‌های کشوردر سمنان قرار دارد.
خباز با بیان اینکه بیش از 32 میلیون هکتار از اراضی کشور را مناطق بیابانی تشکیل می‌دهند گفت: باید برای جلوگیری از پیشروی بیابان طرح‌های بیابان‌زدایی را در کشور عملیاتی کرد.
وی خاطر نشان‌کرد: باید برای جلوگیری از پیشروی بیابان و همچنین افزایش خطرات زیست محیطی ناشی از افزایش بیابان به طرح‌های بیابان زدایی اعتبار لازم را تخصیص داد.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی گفت: سال گذشته با مشارکت مردم در بیش از 850 هکتار از اراضی بیابانی استان نهال تاغ کاشته شد.
انتهای پیام / ن

برچسب ها: فرسایش ، بیابان ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.