یزد؛

بهره برداری از مجموعه باغ حجت آباد وزیر با کمک بخش خصوصی

مجموعه باغ حجت آباد وزیر جهت بهره برداری به سرمایه گذار بخش خصوصی تحویل گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مسئول نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی یزد، در شهرستان اشکذر درخصوص این بنای تاریخی گفت: این مجموعه با قدمتی بیش از صد و چهل سال، متعلق به دوران قاجاریه می باشد که در سی کیلومتری شمال غربی شهر یزد، جنب ترانزیتی جاده تهران ـ یزد قرار دارد و شامل: باغ، عمارت، حمام، آب انبار، کالسکه خانه، بازارچه و کاروانسرا است. 

سیدمحمدجعفر میرجلیلی عنوان کرد: لازمه حفظ و نگهداری این بنا تغییرکاربری و واگذاری آن به بخش خصوصی به منظور بهره برداری بهتر است که در این راستا  بخشی از عملیات مرمتی بنا اجرا و قسمت های کالسکه خانه، عمارت شاه نشین، حمام تاریخی مرمت و باغ به صورت کامل احیا گردید. 

وی خاطرنشان ساخت: با وجود برخی مشکلات مالکيتی و حقوقی، واگذاری اين مجموعه نفيس به تعويق افتاد اما پس از گذشت هفده سال و پيگيری انجام شده مشکلات مرتفع و بنای فوق آماده واگذاری به بخش خصوصی شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: قرارداد واگذاری مجموعه به مدت سیزده سال توسط صندوق حفظ و احیا بناهای تاریخی منعقد گردید که براساس آن مقرر شد سرمایه گذار بالغ بر بیست و هشت میلیارد ريال در مجموعه سرمایه گذاری کند و طی توافق انجام شده این سرمایه گذاری به مدت یک سال انجام و سپس باغ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. 

میرجلیلی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به موقعیت این مجموعه و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب کشور اين منطقه به يکی از نقاط پر بازديد گردشگری ـ اقامتی استان تبديل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار