«چهلچراغ» می‌تواند پیوند نوجوانان با حادثه عاشورا را نشان دهد

صد در صد می‌توان در آثار ساخته شده در جشنواره «چهلچراغ» نگاهی به حضور کودکان و نوجوانان در مراسم‌ها و آیین‌های حسینی داشت.

علی قوی‌تن کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با توجه به سابقه فعالیت هنری خود در ژانر سینمایی کودک و نوجوان، در خصوص پیوند میان آثار دینی با روح کودکانه گفت: توجه به مسائل دینی چیزی است که از سنین کودکی در انسان به وجود می آید و خیلی از گرایش ها به ائمه اطهار (ع) از سنین کودکی شکل می گیرد. از این جهت صد در صد می‌توان در آثار ساخته شده در جشنواره «چهلچراغ» نگاهی به حضور کودکان و نوجوانان در مراسم‌ها و آیین‌های حسینی داشت.

وی در ادامه افزود: برگزاری مناسب جشنواره می‌تواند راهی برای تشویق و ترغیب جوانان علاقه‌مند به کارهای دینی و آیینی برای ساخت و عرضه فیلم باشد و به کشف فیلمسازان جوان و علاقه‌مند در سراسر کشورمان کمک کند.

قوی‌تن همچنین با اشاره به برپایی کارگاه‌های هنری جنبی در سایر جشنواره‌ها اظهار داشت: در جشنواره‌ها مرسوم است که جدا از اکران فیلم‌های جشنواره، اقدام به برپایی کارگاه های تخصصی با محوریت سینما می کنند و در کنارش به رشته های دیگر هنری هم می‌پردازند. اگر هم فرصتی باشد، از میان کارگاه های تشکیل شده فیلمی هم توسط کارآموزان ساخته می شود. جشنواره فیلم «چهلچراغ» هم در حاشیه اکران فیلم‌ها، می تواند از این کارگاه ها و برنامه های جانبی داشته باشد که به بهتر شدن کیفیت جشنواره کمک می کند. با توجه به فرصت دو ماهه‌ای که تا شروع جشنواره هست، می توان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری بهتر و منظم تر جشنواره انجام داد و از وجود افراد کارشناس و صاحب نظری که تجربه حضور در جشنواره های داخلی و خارجی را داشته باشد، استفاده کرد تا شاهد جشنواره پُرباری باشیم.


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار