زنجان؛

برگزاری جلسه هماهنگی ترویج فرهنگ نماز در فنی و حرفه ای

جلسه هماهنگی توافق نامه برنامه های ترویج فرهنگ نماز و نحوه عملیاتی نمودن آن با حضور رییس ستاد اقامه نماز استان و همراهان در فنی و حرفه ای زنجان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جلسه توافق نامه برنامه های ترویج فرهنگ نماز و نحوه عملیاتی نمودن آن در سالجاری با حضور سعید ناصری مدیر کل ستاد اقامه نماز استان و همراهان در فنی و حرفه ای زنجان تشکیل شد.

محمد رضا انصاری سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با بیان اینکه از جمله برنامه های آموزشی این اداره کل ارائه دانش، بینش و مهارت به کار آموزان است و بحث بینش ریشه در اخلاق حرفه ای و اعتقادات ما دارد، اظهار امیدواری کرد بتوان با ارائه بینش درست به کارآموزان فرهنگ نماز وترویج فرهنگ اسلامی را در لایه های مختلف آموزشی داشته باشیم.

درادامه جلسه مرتضی حیدری دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل با بیان اقدامات صورت گرفته در سال گذشته گفت: تجهیز و به روز رسانی نماز خانه اداره کل و مراکز، اختصاص فضای مناسب در کلیه مراکز برای اقامه نماز، تجهیز و بازسازی دو باب نمازخانه در مراکز خواهران الزهراء و سلطانیه، برگزاری دوره آموزشی آداب و اسرار نماز برای کلیه کارکنان، برگزاری جشن تکلیف فرزندان کارکنان، برگزاری دوره آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن برای نماز گزاران را از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه برشمرد.

در این جلسه سعید ناصری دبیر ستاد اقامه نماز استان زنجان نیز ضمن تاکید بر استانی نمودن توافق نامه برنامه های ترویج فرهنگ نماز که فی مابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ستاد اقامه نماز کشور منعقد گردیده، گفت: انتظار داریم سهم برنامه های استان از این برنامه ها مشخص گردد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان زنجان افزود: این آموزشها به گروه ها باید متناسب با ادبیات خاص هر گروه و قشر خاص صورت گیرد و در سر فصل های آموزشی نیز ترتیبی اتخاذ گردد که به شبهات کارآموزان در این حوزه پاسخ داده شود.

ناصری با اشاره به اینکه نماز در دوره کودکی نهادینه می شود و این مهم در خانواده صورت می پذیرد گفت: برگزاری نشست های تخصصی برای خانواده ها تحت عنوان «خانواده مطهر» و آموزش نحوه اقناع فرزندان به انجام فریضه نماز در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه برش استانی توافق نامه برنامه های ترویج فرهنگ نماز بررسی و تصویب گردید.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.