واقعیت مهم درمورد نیمه گمشده زندگی/ آیا شما و همسرتان به هم شبیه هستید؟

زن و شوهرهایی که چهره شبیه به هم دارند دارای ویژگی های منحصربفردی هستند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛کارشناسان به تازگی دریافتند که افراد تا هنگامی که مجرد هستند تمایل دارند که با همسر آینده خود به لحاظ چهره کاملاً متفاوت باشند اما نتایج تحقیقات روانشناسی نشان داده است که زوج ها معمولاً از شبیه بودن چهره به یکدیگر لذت می برند و تمایل دارند چهره همسر آنها شبیه به خود او باشد.

واقعیت مهم درمورد نیمه گم شده زندگی/ آیا شما و همسرتان به هم شبیه هستید؟

با وجود اینکه متفاوت بودن چهره یک جاذبه منحصربفرد برای افراد است اما زوج ها تمایل دارند تا چهره ای مشابه هم داشته باشند، کارشناسان این نتایج را با نشان دادن چهره افراد متفاوت به دانشجویان یک دانشگاه و بررسی میزان جذابیت چهره بدست آورده اند ، با وجود جذاب بودن چهره متفاوت افراد سرانجام فردی را به عنوان همسر خود انتخاب می کنند که به او شبیه تر باشد.

این یافته ها در مجله The Journal Frontiers of Psychology به چاپ رسیده است و نتایج پژوهش های دانشمندان دانشگاه Charles در کشور چک  بر روی گروهی از داوطلبان است.

کارشناسان اعتقاد دارند تمایل یافتن همسر با خصوصیات چهره مشابه می تواند به دلیل مشابهت بیشتر ژنتیک بدن باشد و می تواند در آینده باعث یک زندگی آرام و با مشکلات کمتر شود.

البته تنها مشابهت چهره دلیل کافی نیست، حتی اگر چهره ها کاملاً متفاوت از همدیگر باشند نیز زوج ها می توانند زندگی شادی داشته باشند اما کارشناسان با بررسی زندگی زوج های موفق دریافتند تشابه چهره باعث تفاهم بیشتر در زندگی زناشویی می شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیر من شبا هتی بامن ندارد زمین تا آسمان با من فرق می‌کند همسرم نیستم واقعا همسرم مهربان و با گذشت ودلسز است
آخرین اخبار