سرگذشت پرماجرای مرحوم کافی در مستند «جمعه سیاه سفید»

مستند «جمعه سیاه سفید» با موضوع سرگذشت پرماجرای مرحوم کافی از شبکه مستند به نمایش در می‌آید.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مستند «جمعه سیاه سفید» که از تازه‌ترین محصولات خانه مستند انقلاب اسلامی است و در آن به روایتی از سرگذشت و خدمات مرحوم شیخ احمد کافی در دوران رژیم پهلوی پرداخته شده، امروز پنجشنبه 31 تیر برای نخستین بار از شبکه مستند روی آنتن خواهد رفت.
 
مرحوم کافی از خطیبان مشهور تهران در دوران رژیم پهلوی بود که نقش بسزایی در گرایش عموم مردم تهران به مسائل دینی داشت. وی در آغاز جوانی برای آموزش علوم دینی رهسپار نجف شد و تا سال 1338 نزد اساتید معروف حوزه نجف به آموزش علوم دینی مشغول بود. پس از آن از سال 1340 در قم ساکن شد و نزد حضرات آیات موسوی تبریزی، راستی کاشانی و مدنی تبریزی به تکمیل دانسته‌های دینی خود پرداخت.
 
از خدمات ماندگار مرحوم کافی علاوه بر جذب بسیاری از جوانان به مسائل دینی، تأسیس بیش از 20 مهدیه در شهرهای مختلف کشور بود. در این بین می‌توان تأسیس مهدیه تهران در منطقه امیریه را یکی از برجسته‌ترین اقدامات آن مرحوم دانست.
 
در مستند «جمعه سیاه سفید» مصاحبه‌هایی با شخصیت‌های برجسته‌ای چون حسام‌الدین آشنا، حجت‌الاسلام زائری، حجت‌الاسلام دانشمند، محمدحسام مظاهری و ... ترتیب داده شده است و هر یک از کارشناسان نیز از نگاه خود اقدامات و سرگذشت مرحوم کافی را تحلیل کرده‌اند. همین مسئله باعث می‌شود به دلیل زاویه نگاه‌های متفاوت افراد، جنبه‌های مختلفی از ابعاد شخصیتی مرحوم کافی در این مستند روشن شود.
 
از نکات جالب پرداخته شده در این مستند، اشاره به اختلافات شکل گرفته بین مرحوم کافی و مرحوم شریعتی است که هر یک از کارشناسان از زاویه نگاه خود، این مسأله را تحلیل می‌کنند.
 
گفتنی است مستند جمعه سیاه سفید به کارگردانی سید سینا عودی و تهیه کنندگی مهدی مطهر، یکی از تازه‌ترین محصولات خانه مستند انقلاب اسلامی است که امروز پنجشنبه 31 تیر 1395 از ساعت 19:30 برای اولین بار از شبکه مستند سیما به نمایش در می‌آید.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار