ارومیه؛

برگزاری اولین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ارومیه در سال 95

حل مشکل ناشی از پسماند یک مسئله چند بعدی و پیچیده ای است که نیاز به همکاری و همیاری وتجیع همه امکانات جامعه علی الخصوص شهروندان را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه افزود : این کارگروه به ریاست معاون فرماندار و دبیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه و با حضور اعضا کارگروه مدیریت پسماند برگزار شد.

در ابتدای این جلسه خانی گفت :حل مشکل ناشی از پسماند یک مسئله چند بعدی و پیچیده ای است که نیاز به همکاری و همیاری وتجیع همه امکانات جامعه علی الخصوص همکاری شهروندان را دارد. وی استفاده از ابزارهای غیر حقوقی نظیر مشوق های اقتصادی، ابزارهای فرهنگی، آموزشی و ترویجی در کنار ضمانت های حقوقی هدفمند، جامع و دقیق در مدیریت پسماندها را حائز اهمیت برشمرد و با تأکید بر وظایف حاکمیتی و نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص از استفاده از ابزارهای حقوقی و قانونی نیز در حل مشکلات ناشی از عدم مدیریت مناسب در خصوص پسماندها تأکید کرد.

در ادامه پس از بحث و تبادل نظر اعضاي كارگروه ، معاون برنامه ريزي و عمراني فرماندار اروميه اظهار داشت : بايد فرهنگ سازي و آموزش هاي شهروندي لازم در زمينه مديريت پسماند، از طريق رسانه ها و دهياران و ديگر عوامل مرتبط با موضوع تداوم يابد.

موسوي تاكيد كرد : محورهاي اصلي ورودي شهرستان اروميه به صورت منظم و با زمانبندي به صورت مداوم از نخاله پاكسازي خواهند شد و در اين راستا همكاري اداره راه و شهرسازي با شهرداري ضروري است .

در پایان مقرر گردید:

1- گشت های ویژه کنترل نخاله های ساختمانی با همکاری فرمانداری ارومیه ، سازمان مدیریت پسماند، پلیس راهور و محیط زیست تشکیل گردد.

2- جمع آوری نخاله های ساختمانی به میزان حدکثر 2 وانت از طریق سازمان مدیریت پسماند و بصورت رایگان صورت می گیرد اعلام این کار توسط سازمان صدا و سیمای مرکز استان بصورت تیزر انجام خواهد پذیرفت، شماره تماس سازمان مدیریت پسماند ارومیه 137 و 32768089

3- دادستانی ارومیه در خصوص نحوه برخورد با متخلفین تخلیه نخاله های ساختمانی اعلام نظر نماید.

4- طرح جامع پسماند و تفصیلی در کارگروه استانی پسماند و با حضور مدیران کل استانی مطرح و تصمیم گیری شود.

5- اداره راه و شهر سازی یکدستگاه بلدوزر در اختیار بخشداری سیلوانا جهت احداث ترانشه روستای ژار آباد قرار دهد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: پسماند ، همکاری ، جامعه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.