زاهدان؛

45 درصد جمعیت شهرهای سیستان وبلوچستان حاشیه نشین هستند

با هدف بررسی روند تنظیم سند باز آفرینی شهری در شهرهای هدف حاشیه نشینی استان؛ جلسه استانی ستاد بازآفرینی شهری عصر دیروز در استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛استاندار در این جلسه با بیان اینکه  45 درصد جمعیت حاشیه نشین استان در شهرستانهای  زاهدان ،زابل ، چابهار ، ایرانشهر و کنارک سکونت دارند گفت: پدیده حاشیه نشینی حاصل برنامه های گذشته است که ،آینده را خوب برآورد نکرده است.  

هاشمی با اشاره به اجرای طرحی برای حل این معضل توسط وزارت راه و شهرسازی در استان؛  افزود : با سفر یک تیم 6 نفره مجرب توسط این وزارتخانه؛  پیش بینی بر این است که در مدت 6 ماه اطلاعات جامع و کاملی از حاشیه نشینی در استان ایجاد شود.
دکتر روستا؛ عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهرهای ایران هم در این جلسه گفت : علی رغم توجه و رویکرد دولت به بحث توسعه سیستان و بلوچستان ، این برنامه اقدام مشترک برای اولین بار در مقیاس استانی شکل گرفته است  وی با تأکید بر اینکه سند توسعه بایستی با مشارکت مستقیم استان و متناسب با فرهنگ محلی و در عین حال در سطح ملی تدوین شود ، خواستار تقسیم کار و همکاری دستگاههای اجرایی استان با تیم فنی و تخصصی این طرح شد .
انتهای پیام/گ

برچسب ها: جلسه ، باز آفرینی ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار