گرگان؛

مانورسیاسی نماز جمعه نمایشی از قدرت مسلمانان

نماز جمعه یک مانور سیاسی بزرگ از قدرت مسلمانان است

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ امام جمعه موقت گرگان گفت: اسلام تاکید کرده است که مردم در نماز جمعه شرکت کنند تا از طریق خطیب نماز جمعه از شرایط و وضعیت دنیا آگاهی پیدا کنند تا در مواقع مختلف تصمیمات آگاهانه و هوشیارانه بگیرند.

حجت السلام قربانعلی برقرار با اشاره به پنجم مردادماه سال ۱۳۵۸ اولین روز اقامه نماز جمعه در ایران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در تهران افزود: نماز جمعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در اسلام به بعضی از اجتماعات مثل نماز جمعه، نماز جماعت، نماز عید بسیار سفارش و تاکید شده است.

وی ادامه داد: فایده شرکت در اجتماعاتی مانند نماز جمعه  اینست که این اجتماعات در ابتدا یک مانور سیاسی برای دشمنان به حساب می آید و اجتماعات مسلمانان نمایش قدرت آنها است.
خطیب نماز جمعه اضافه کرد: نیروی تفکر و تعقل دو فضیلت بزرگ الهی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده و لوازم آن را برای انسان به ودیعه گذاشته است.

حجت الاسلام برقرار گفت: زبان و قدرت تکلم را یکی دیگر از نعمت های خداوند است و  خداوند این نعمت ها را به بندگان خود ارزانی داشته ما انسان ها نیز باید تمامی آنها را قدر بدانیم.

خطیب موقت نماز جمعه گرگان در پایان گفت: امام جمعه یا جماعت باید مردم را به اتحاد و همدلی دعوت کند و به آنها آگاهی داده و از سخنانی که موجب تفرقه و پراکندگی بین مردم می شود، پرهیز کند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.