بازیگر نقش مامون در مجموعه «ولایت عشق»:

جشنواره امام رضا(ع) در بُعد فرهنگی و مذهبی گام مثبت برداشته است

صادقی گفت: دعوت از نسل جوان برای مشارکت در عرصه‌های اخلاقی و مذهبی می‌تواند منشاء حرکت‌های مثبت فرهنگی شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا صادقی، بازیگر نقش مامون عباسی در مجموعه تلویزیونی «ولایت عشق» با اشاره به ظرفیت بالای تلویزیون و سینما برای انتقال آموزه های رضوی گفت: هنر تصویر ظرفیت بالقوه ای برای این مهم دارد و تلویزیون هم از طریق مجموعه ها و نیز برنامه های کارشناس محور توانسته بخشی از این ظرفیت را به فعلیت برساند.

وی اظهار کرد: البته در سینما این ظرفیت به طور غیرمستقیم وجود دارد و مروری بر تولیدات مشتمل بر بیوگرافی شخصیت های دینی و تاریخ اسلام نشان می دهد این دست از آثار در بستر دراماتیک با بهره برداری از جذابیت های نمایشی، مستندات باورپذیر را به مخاطب عرضه کرده است.

صادقی با تاکید بر لزوم تلفیق تکنیک و محتوا برای عرضه آموزه های رضوی از طریق سینما و تلویزیون بیان کرد: وقتی الزامات تکنیکی فراهم باشد و محتوا توسط نویسندگان خوب عرضه شود، آنگاه تلفیق این دو به ما در فرهنگسازی رضوی از طریق هنر تصویر کمک می کند. 

بازیگر مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» به توفیق نسبی تولیدات مذهبی تصویری در جذب و اثرگذاری بر مخاطب اشاره کرد و افزود: به شکل موثر می توان از این طریق سبک زندگی مردم را متاثر کرد و من خود درباره مجموعه «ولایت عشق» این اثرگذار و واکنش های مثبت را دیدم؛ شاید اگر این آموزه ها شفاهی یا مکتوب عرضه می شد چنین تاثیری نمی داشت اما عرضه تاریخ و سیره رضوی با هنر تصویر تاثیرگذارتر بود.

وی درباره نوع احساسات شخصی خود با این مجموعه در مقایسه با دیگر تجربه های بازیگری ابراز کرد: به دلیل اهمیت موضوع، حساسیت بالایی داشتم و بشدت احساس مسئولیت می کردم چون ممکن بود کوچکترین قصور لطمه ای جبران ناپذیر داشته باشد لذا تلاشی خاص در این کار داشتم تا عیار کار بالا داشته باشد چراکه بازیگران در راس هرم یک کار تصویری اند و کار آنها خروجی کار همه هرم را نشان می دهد و خوشبختانه بازتاب های مردمی نشان داد که توفیق داشتیم.

صادقی با اشاره به کاربرد تخصص های فنی و نخبگانی در تولید آثار تاریخ اسلام و اهل بیت(ع) تاکید کرد: تولیدات بزرگی همچون «ولایت عشق» و «مختارنامه» به خودی خود جذابیت های خاص دارد و جالب آنکه در هر بار تکرار آنها، باز هم با موج عظیم استقبال همراه می شوند و مخاطب گویی در هر بار زوایای تازه ای را در آنها کشف می کند و این برای بازیگر تجربه ای خاص و دوست داشتنی است.

بازیگر نقش مامون در مجموعه «ولایت عشق» ادامه داد: از نظر شخصی هم اینگونه نقش ها برای بازیگر برکات خاصی دارد و عشق و ارادت قلبی هم میل به این دست تجربه ها را در بازیگر افزایش می دهد.

وی درباره نقش جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در انگیزه بخشی به نسل جوان برای ورود به تولید آثار هنری با محوریت اهل بیت(ع) و آموزه های رضوی خاطرنشان کرد: این جشنواره به ویژه در بُعد فرهنگی و مذهبی گام مثبت و روبه جلو محسوب می شود؛ دعوت از نسل جوان برای مشارکت در عرصه های اخلاقی مذهبی می تواند منشاء حرکت های مثبت فرهنگی مذهبی شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار