زنجان؛

کسب رتبه اول کشوری توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان موفق به کسب رتبه اول مدیریت خطر و حوادث غیرمترقبه گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، دکتر زراعتچی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت:با تلاش وبرنامه‌ریزی‌های مستمرانجام‌شده در زمینه مدیریت خطروحوادث غیرمترقبه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان موفق به کسب امتیاز 53 از 53 و رتبه 1 در بین 56 دانشگاه علوم پزشکی کشور گردید.

دکتر زراعتچی باتاکید بر پیشرفت 25 درصدی دانشگاه علوم پزشکی زنجان نسبت به سال 1394افزود: اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده در این زمینه ستودنی‌ ست و باید برنامه‌ریزی در جهت حفظ شرایط موجود انجام گیرد.

وی همچنین اقدامات انجام گرفته در این زمینه را به صورت ذیل بیان کرد:

1. تکمیل ابزار hsi: این امور برای کلیه بیمارستان‌های تابعه انجام‌گرفته است و عدم تکمیل آن توسط بیمارستان‌ها حاکی از مشخص‌نبودن آمادگی غیرسازه‌ای، آمادگی سازه‌ای و آمادگی عملکردی بیمارستان‌ها در مقابل حوادث و بلایا می‌باشد. بدیهی‌ست عدم اطلاع از وضعیت موجود می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیر در زمان بروز حوادث و بلایا داشته باشد.

2. شرکت در کارگاه HDP,Exercise ,HIS,DHMR: ضرورت دارد.کارشناسان مرتبط حتما باید دوره‌ها را طی نمایند که موجب آگاهی کارشناسان از برنامه و سیاست‌های وزارت می‌گردد.

3. تدوین برنامه‌پاسخ براساس HDP:تدوین برنامه پاسخ بیمارستان‌های تابعه نشان از آمادگی بیمارستان‌های آن دانشگاه در مقابل حوادث و بلایا می‌باشد که در این وضعیت در مواقع بحران، فوریت‌های پزشکی باعث هماهنگی درون سازمانی، برنامه‌ریزی و در نهایت موجبات کاهش مرگ و میر هموطنان عزیز گردیده که اقدامات جدی در این خصوص معمول گردیده است.

4. ضرورت ارسال صورت جلسات آموزشی مباحث مربوط به مدیریت حوادث برای پرسنل که این مستندات به‌صورت منظم به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ارسال گردند.

5. نصب پانل مدیریتی FHSI در اطاق روسا و مدیران تمامی بیمارستان‌ها، معاون و مدیر درمان دانشگاه و رییس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه و ارسال تصاویر آن به دبیرخانه کارگروه سلامت و آموزش HIS در تمام بیمارستان‌های آن دانشگاه باید صورت پذیرد.


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.