تلگراف: چرا آلمان می تواند هدف بعدی تروریستهای خشونت‌طلب باشد؟

وبسایت روزنامه تلگراف در گزارشی به این موضوع پرداخت که چرا آلمان همانند فرانسه و بلژیک قربانی بعدی تروریسم خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت روزنامه تلگراف در گزارشی نوشت: تنها چند ساعت پیش از تیراندازی مرگبار مونیخ که دست کم 9 کشته بر جای گذاشت، نتایج یک نظرسنجی، عمق ترس عمومی آلمان را نشان داد. در این نظرسنجی، بیش از سه چهارم مردم آلمان اعلام کردند کشورشان به زودی قربانی تروریسم خواهد شد.

به نوشته تلگراف، وحشت از حمله تروریستی در نیس فرانسه و همینطور حمله یک مهاجر افغان به قطاری در آلمان که داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت، موجی از ترس را در این کشور بوجود آورده است. در کشوری که میزبان گروه های مختلف بوده، حملات خشونت آمیز اجتناب ناپذیر است. تنش میان آلمانی های بومی و مهاجر از زمانی که این کشور در سال گذشته میلادی پذیرای حدود یک میلیون پناهجو بود، افزایش یافته است. هم اکنون که حملات تروریستی به فرانسه و بلژیک نیز کشیده شده است، آلمان نیز شباهت های زیادی با این دو کشور دارد که نشان می دهد باید در انتظار یک حمله تروریستی باشد.

"شاشنک جوشی،" عضو ارشد یک مؤسسه تحقیقاتی در لندن گفت: دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد آلمان هدف بعدی تروریسم است. آلمان همانند فرانسه و بلژیک یک کشور بزرگ با مرزهای باز است. آلمان نیز همانند این دو کشور شهروندانی داشته است که در چند سال گذشته برای پیوستن به تروریستهای داعش به سوریه و عراق سفر کرده اند. آمارهای اخیر نشان می دهد تاکنون بیش از 700 زن و مرد اهل آلمان برای پیوستن به گروه هایی از جمله داعش کشور خود را ترک کرده اند و بسیاری از آنها انتظار داشتند پس از مدتی به کشورشان بازگردند.

در ادامه این گزارش آمده است: این کشورِ عضو ناتو همچنین در 15 سال گذشته نقش مهمی در عملیات نظامی مبارزه با تروریسم داشته است که این مسئله می تواند خشم تروریستها را برانگیخته باشد. آلمان همچنان نیروهایی در افغانستان دارد و در دهه گذشته هزاران سرباز به این کشور اعزام کرده است. آلمان همچنین نقش فعالی در آموزش سربازان کُرد در شمال عراق داشته است. "آنگلا مرکل،" صدر اعظم آلمان در 18 ماه گذشته به مهاجرانی که از کشورهای جنگ زده ای از جمله سوریه و عراق گریخته بودند، پناه داده است. در نتیجه بیم آن وجود دارد که تروریستهای داعش با این شیوه وارد کشور شده باشند. آلمان از دهه های قبل، حتی پیش از گسترش داعش هم قربانی حملات تروریستی بود. یک گروه تروریستی کوچک در دهه 1990 به نام "سلول هامبورگ" در آلمان شکل گرفت که 3 نفر از هواپیماربایان حادثه تروریستی 11 سپتامبر را آموزش داده بود. ماه گذشته نیز طرح بمب گذاری انتحاری 4 مظنون گروه تروریستی داعش در شهر "دوسلدورف" خنثی شد. هفته گذشته نیز یک جوان افغان با تبر به مسافران قطاری در آلمان حمله ور شد.

وزیر دادگستری آلمان روز جمعه اعلام کرد: "دلیلی برای وحشت وجود ندارد؛ اما واضح است که آلمان هدف احتمالی حملات تروریستی قرار بگیرد."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار