به منظور کاهش آلاینده های خودرویی شهر اصفهان، استفاده از فیلتر های کاهنده آلودگی خودرو در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،

رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهری شهرداری گفت: یکی از خطرناک ترین آلاینده های محیط زیست، آلاینده های خارج شده از اگزوز خودرو ها است و آلودگی هوا بزرگترین عامل خطر سلامتی انسان ها می باشد که منشا بسیاری از بیماری های قلبی، ریوی و عفونت های حاد تنفسی کودکان است.

محمدرضا نیلفروشان افزود: جلسات فنی و مدیریتی با حضور حداکثری مدیران شهری، نمایندگان سازمان محیط زیست و اساتید دانشگاه اصفهان و صنعتی برای چگونگی استفاده از فیلتر های کاهنده آلودگی خودرهای دیزلی و بنزینی در خودروهای زیر مجموعه شهرداری با حضور مرکز فناوری های نوین شهری به نمایندگی از شهرداری اصفهان و شرکت هسا، برگزار شده است.

وی ادامه داد: مزایای فیلترهای ساخته شده، جذب گازهای گلخانه ای، قابلیت جذب بیش از 60 درصد ذرات معلق و سرب خارج شده از اگزوز، سهولت در نصب و تعویض است که در مقایسه با فیلتر هایی که از مبدل های کاتالیزوری در آنها استفاده شده کارایی بیشتری دارند.

نیلفروشان تصریح کرد: تعدادی از اتوبوس های شهرداری به عنوان نمونه انتخاب و پس از انجام آزمایشات متفاوت و اندازه گیری میزان آلاینده های اگزوز این خودروها، برای نصب نمونه فیلتر انتخاب می شوند که بعد از یک ماه استفاده و بررسی این خودروها، مراحل اجرایی برای نصب در کلیه خودروهای شهرداری با یک برنامه ریزی جامع انجام می شود.



انتهای پیام/ب
برچسب ها: آلاینده ، اصفهان ، فیلتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.