لرستان؛

سرمایه‌گذاری ۳۷۰۰ میلیارد تومانی در حوزه اشتغال لرستان تا پایان امسال

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان از سرمایه گذاری ۳۷۰۰ میلیارد تومانی در حوزه اشتغال این استان طی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از لرستان؛غضنفری شامگاه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه ایی لرستان با بیان اینکه این نمایشگاه از ماهیت ارزشمندی برخوردار است، اظهار داشت: ما آموزش های کاربردی و مهارتی را متفاوت و متمایز از سایر آموزش ها می دانیم و اعتقاد داریم اینگونه آموزش ها چاره ی کار ما و علاج درد مزمن استان است.

وی با بیان اینکه در بازدید از نمایشگاه متوجه شدیم با حداقل هزینه و سرمایه گذاری یک شغل ایجاد شده است، گفت: این در صورتی است که در سند اشتغال تدوین شده سرانه هر شغل در حوزه صنعت بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان  با اشاره به اینکه در سند اشتغال سرمایه در حوزه کشاورزی حدود ۱۵۶  میلیون تومان، گردشگری ۶۲ میلیون تومان است، عنوان کرد: در این غرفه ها با وجود هزینه ایی حدود ۱۰ میلیون تومان یک شغل مفید ایجاد شده است.

غضنفری اضافه کرد: ما بعنوان متولیان و متصدیان دولتی یکی از وظایفمان تسهیل مسیر تولید است که این کار در گرو مشارکت مردم است.

وی عنوان کرد: هرجا مردم پای کار بیایند قطعا آن تولید و فعالیت پایدار خواهد بود و در غیر اینصورت منجر به شکست می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان  با بیان اینکه این هفته، هفته ملی مهارت وکارآفرینی است، گفت: این نمایشگاه ظرفیت های آموزشی مهارت آموزی را به نمایش گذاشته که می توان گفت این نمایشگاه کلاس عملی است.

غضنفری با بیان اینکه در استان لرستان خداوند همه ظرفیت ها را به صورت طبیعی در استان قرار داده است، تصریح کرد: در استان لرستان نیروهای انسانی فعال، ماهر، تحصیل کرده و کم توقع زیادی  وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی بنا است در همه بخش ها قابلیت های معطل استان فعال شوند، اظهار داشت: در این برنام ظرفیت های نیمه تعطیل به ظرفیت واقعی برسند و کارهای ایجادی متناسب با استعداد مناطق و نیازهای استان مورد حمایت قرار بگیرند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان اضافه کرد: برای اولین بار بانک های استان مکلف شده اند که در سند اشتغال سهم مشخصی داشته باشند و از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب سند اشتغال استان حدود دو هزار میلیارد تومان مربوط به بانک ها است.

غضنفری با اشاره به  اینکه هیچ فعالیتی با محدودیت های اقتصادی زمان خود به نتیجه ایی نمی رسد، گفت: در سه ماه اول سال ۹۵ حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سه حوزه، صنعت، گردشگری و کشاورزی سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: همه دستگاه های اجرایی مکلف هستند در حوزه اشتغال و کارآفرینی همکاری و حمایت کنند و از ایجاد خلل  در این مسیر جلوگیری کنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.