اهواز،

برچیده شدن مدارس خشتی وگلی خوزستان

مدیرکل نوسازی ،تجهیزوتوسعه مدارس خوزستان گفت:ابتدای سال تحصیلی 95-96بیش از 90باب فضای آموزشی درقالب 360کلاس درس به بهره برداری خواهدرسید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،   رضا رضایی امروز در نشست با استاندار خوزستان، بیشترین نیاز به فضاهای آموزشی را مناطق حاشیه ای شهر اهواز و مناطق روستایی و عشایری برشمرد و اظهار کرد: امید است با نگاه ویژه استاندار به مناطق حاشیه ای شهر اهواز و مناطق محروم روستایی و عشایری بتوانیم گامهای خوبی برداریم.

وی همچنین گزارشی از پروژه های آموزشی در دست اجرا، تجهیز مدارس، آخرین وضعیت مدارس استان و مسائل مربوط به خیرین مدرسه ساز ارائه کرد و افزود: در بخش جلب مشارکت خیرین مدرسه ساز و مشارکت های مردمی تا امروز مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد تعهد خیرین جلب شده است.

مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس خوزستان در ادامه، آمار احداث مدارس را از ابتدای سال تحصیلی ۹۴-۹۵ تعداد ۳۰۰ فضای آموزشی برشمرد و گفت: این پروژه در قالب یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان خوزستان پیش بینی شده است که ۱۶۵ باب فضای آموزشی آن در قالب ۶۸۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسید.

رضایی اضافه کرد: از این تعداد، ۸۰ باب فضای آموزشی مورد تعهد خیرین آموزشی و مشارکت های مردمی در قالب ۳۲۰ کلاس درس در حال احداث است.

وی تصریح کرد: طبق پیش بینی های انجام شده، در صورت تامین اعتبارات مربوطه، ابتدای سال تحصیلی ۹۵ -۹۶ بیش از ۹۰ باب فضای آموزشی در قالب ۳۶۰ کلاس درس به بهره‌برداری خواهد رسید و تحویل آموزش وپرورش می شود.

رضایی در مورد وضعیت مدارس استان نیز عنوان کرد: برخی مدارس نیاز به تخریب و برخی نیاز به مستحکم سازی دارند، البته در بخش مقاوم سازی مدارس کارهای خوبی انجام شده است.
مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس خوزستان بیان کرد: در مورد مدارس خشت و گلی و سنگی که در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند، طرحی آماده شده که بر اساس آن تا نیمه دوم سال ۹۶ تمامی این مدارس برچیده و نوسازی شوند تا دیگر شاهد مدرسه خشت و گلی در استان خوزستان نباشیم.




انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.