نیویورک تایمز: آیا انسجام درون حزبی دموکرات‌ها پس از اوباما ادامه می‌یابد؟

پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در گزارشی انسجام اهداف دموکرات‌ها پس از پایان ریاست باراک اوباما را بررسی کرد.

نیویورک تایمز: آیا انسجام درون حزبی دموکرات ها پس از اوباما ادامه می یابد؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، خداحافظی سیاسی یک ماهه «باراک اوباما،» رئیس جمهور آمریکا، لحظه ای تلخ و شیرین را برای دموکرات ها رقم می زند. افراد وفادار به اوباما برای وی دلتنگ خواهند شد؛ اما آنچه این خداحافظی را دشوارتر می کند اهداف مهم این حزب است که تحت ریاست اوباما به تحقق پیوست: وی از شکاف همیشگیِ «میانه رو علیه لیبرال» فراتر رفت و اختلاف های داخلی را کم رنگ کرد. همچنین اوباما یک قانون مراقبت های بهداشتی را نیز تصویب کرد.

اما نکته اینجاست که در غیاب اوباما چه کسی می تواند انسجام حزب را حفظ کند. کسی نمی داند طرح بزرگ بعدی لیبرال ها چه خواهد بود. در حال حاضر «هیلاری کلینتون،» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حزبش یک هدف مشترک دارند: مانع شدن از ورود رقیب وی -دونالد ترامپ- به دفتر  کاخ سفید و نشستن بر کرسی ریاست. اما مصاحبه ها نشان می دهد اگر کلینتون در انتخابات پیروز شود حزبش فقط در مسئله «تحمل اجتماعی» منسجم خواهد بود و در مواردی مانند چگونگی رسیدن به عدالت اقتصادی در دوره ای که با تحول روبرو است، به اختلاف و دوگانگی دچار می شوند.

یکی از اعضای سابق کنگره به نام «بارنی فرانک» در این خصوص می گوید: « مسئله درآمد عادلانه، هدف اصلی حزب دموکرات است.» اما رسیدن به این هدف بسیار دشوار است و موانع زیادی پیش رو دارد. حزب جمهوری خواه نیز تمایلی به همکاری در این مورد ندارد.

در حال حاضر اغلب اعضای حزب دموکرات به پیروی از رئیس جمهور کنونی آمریکا به زیرساخت ها توجه دارند. از نظر این افراد تعمیر و ساخت جاده ها، پل ها، فرودگاه ها و خطوط راه آهن به دولت اجازه می دهد شغل های جدیدی را ایجاد کند. همچنین می توان نمایندگان جمهوری خواه را نیز از این طریق متقاعد کرد. اما گذشته از این اهداف کوتاه مدت، رسیدن به برابری اقتصادی در زمانی که تغییرات فناوری بسیار ملموس است، یکی از مسائل مهم برای دموکرات ها است.

علی‌رغم اختلاف نظرهایی که بین دو حزب و حتی اعضای حزب دموکرات وجود دارد، برخی از متحدان کلینتون معتقدند وی در صورت پیروزی در انتخابات تمام تلاش خود را به کار می گیرد و آنچه لازم است را انجام می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار