نقش پر رنگ بهداشت محیط مدارس از سال تحصیلی آینده

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از حضور پررنگ بهداشت محیط و محورهای آن در مدارس طی سال تحصیلی آینده خبر داد.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: امسال به طور ویژه به حوزه سلامت تربیت بدنی و پیشگیری در تمامی بخش‌ها توجه می‌شود.

وی اظهار کرد: در راستای توجه ویژه به بحث تربیت بدنی  و سلامت فرایند توجه به مسائل بهداشت محیطی از  اهمیت بسزایی برخوردار بوده و محورهای آن به طور گسترده در مدارس عملیاتی می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در حوزه بهداشت محیط به بحث آبخوری‌ها، اتاق‌های سلامت، اتاق بهداشت و بوفه مدارس توجهی بیش از پیش می‌شود.

حمیدی در خصوص توجه به بهداشت مواد غذایی  در بوفه مدارس بیان کرد: سال گذشته هم نظارت بر بوفه مدارس انجام شد و در این مسیر وزارت بهداشت با همکاری آموزش و پرورش روند نظارت‌ها را افزایش داده و فقط 2 درصد تخطی از بخش‌نامه‌های ارسالی مدارس مشاهده شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش  و وزارت بهداشت در فرایند توجه به بوفه مدارس مشارکت دارند باید میزان تخطی به صفر برسد و در این راستا امسال تلاش بر افزایش نظارت‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با ابراز رضایت از نقش پررنگ حوزه بهداشت و تربیت بدنی در مدارس از سال تحصیلی آینده عنوان کرد: در بحث بوفه مدارس برای بهبود روند فعالیت‌ها مدیریت اجرایی به سازمان دانش‌آموزی محول می‌شود که این سازمان می‌تواند مجوز برای ایجاد بوفه صادر کند و چنانچه نقض قوانین در این محل‌ها مشاهده کند نسبت به لغو مجوز و بسته شدن بوفه‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار