بندرعباس؛

آغاز ذخیره سازی میگوی مولد در قشم

ذخیره سازی میگوی مولد برای نخستین بار در مرکز تکثیر وپرورش میگو دوستکو و باسعیدو شهرستان قشم آغاز شد .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ؛معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت : این طرح از طرح های اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار پروش میگو با هدف حفظ گونه های ارزشمند غذایی، ذخیره سازی میگوی مولد اجرا شده است .  
علی کریمی افزود: در نخستین مرحله از این ذخیره سازی200 هزار بچه میگوی تولید شده از مولدهای عاری از بیماری به منظور تولید میگوی مولد مورد نیاز مراکز تکثیر هرمزگان، پس از انجام آزمایش های سلامت لارو و تایید دامپزشکی استان های مبدا و مقصد وارد استان شد.
وی گفت : برای اجرای این طرح 3 میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و صیادان بومی هزینه شده است .  
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان افزود : این مزرعه با توجه به برخورداری از فناوری روز و استفاده از تجهیزات مکانیزاسیون و دارا بودن شرایط بهداشتی و قرنطینه ای و دور بودن از دیگر مزارع پرورش میگو مکان مناسبی برای مولد سازی است.
کریمی گفت : میگو های مولد این مزرعه پس از دوره پرورش و رسیدن به وزن و مرحله زادآوری مناسب و فراهم شدن شرایط باروری و تخم ریزی برای تولید بچه میگو در اختیار مراکز تکثیر لارو میگو قرار می گیرد .
وی گفت : برنامه سال 96 شیلات تولید 9 هزار تن میگو پرورشی است.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان افزود : برای تولید کمی و ارتقا کیفیت بچه میگو و افزایش نرخ بازماندگی در مزارع پرورشی مراکز تکثیر ملزم به استفاده از مولدهای نسل اول بوده و استفاده از مولدهای متفرقه و بدون کیفیت مجاز نخواهد بود.
استان هرمزگان هزار و 413 هکتار مزرعه فعال پرورش دارد که سالانه حدود 3 هزارتن میگو در آن تولید می شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.