قزوین؛

ثبت ملی گلزارهای شهدای استان

رئیس اداره مسکن و گلزارهای بنیاد شهیداستان قزوین گفت: 369 گلزار شهدای استان که دو هزار و 729 شهید در آن آرمیده‌اند، در فهرست آثار ملی، ثبت می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ به گفته‌ی عبدالحسین وحیدی، ثبت ملی گلزارها در چند مرحله اجرایی می‌شود که در فاز اول آن ، مقدمات ثبت شهدای آبیک با 68 شهید، رزجرد با 6 شهید، الوند با 52 شهید و آرشت قزوین با یک شهید انجام شده است.

وحیدی افزود: در ثبت ملی گلزارهای شهدا، اقداماتی مانند تهیه‌ی نقشه‌‌ معماری دقیق گلزار شهدا، تعیین موقعیت گلزار شهدا در نقشه، تهیه‌ی اطلاعات گلزارهای شهدا، تهیه‌ی عکس هوایی، تهیه‌ی وصیت‌نامه‌ها و اطلاعات کلی شهدا و  نقشه‌برداری و برداشت gps انجام می‌شود.

 مشاور عمرانی مدیرکل بنیاد شهید استان در باره روند ثبت ملی گلزارها هم گفت: همه‌ی اطلاعات بصورت  یک دفترچه‌ آماده و به اداره کل میراث فرهنگی ارسال می‌شود، سپس کارگروهی در این سازمان، دفترچه‌ را بررسی می کند و اگر نکات فنی رعایت شده و مدارک کامل و مورد خاصی وجود نداشته باشد برای ثبت نهایی به تهران ارسال می‌کند تا بعد از بررسی‌های لازم ثبت ملی شود.

رئیس اداره مسکن و گلزارهای بنیاد شهیداستان قزوین هدف از ثبت ملی  گلزار شهدا را  ، محافظت از آنها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ثبت ، ملی ، گلزار ، شهدا ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار