رئیس موسسه فرهنگی اکو:

«جامی» شاعری نام‌آشنا از شامات تا افغانستان و شبه‌قاره هند است

رییس موسسه فرهنگی اکو گفت: جامی از معدود شعرای ایرانی است که در زمان حیات خود از شامات گرفته تا افغانستان و شبه قاره هندوستان تا زمانهای متوالی شناخته شده است.

«جامی» شاعری نام‌آشنا از شامات تا افغانستان و شبه‌قاره هند است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، افتخار عارف‌حسین رییس موسسه فرهنگی اکو از کشور پاکستان در نشست «بزرگداشت جامی» که در مرکز مطالعات وزارتخارجه برگزار شد، درباره نقش شاعرانی چون عبدالرحمن جامی در پیوند و نزدیکی کشورهای آسیای میانه اظهارداشت: جامی شاعری نام آشنا در تمامی کشورهای آسیای مرکزی و جنوب است.

وی ادامه داد: جامی از معدود شعرای ایرانی است که در زمان حیات خود از شامات گرفته تا افغانستان و شبه قاره هندوستان تا زمانهای متوالی شناخته شده است.

عارف‌حسین با بیان اینکه کتاب‌های این شاعر باید به زبان فارسی در منطقه مطالعه شود، تصریح کرد: نیاز هست که در مورد شخصیت جامی و دیگر بزرگان ادبی منطقه، مانند علامه علم‌الهدی مطالبی به زبان انگلیسی تهیه شده و در قالب کتبی در دسترس افکار عمومی منطقه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: می‌بایست فیلم‌ها و مستنداتی با محوریت جامی و زادگاه این شاعر نامی تهیه شده و در کشورهای حوزه آسیای مرکزی و حتی جهان مطرح شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.