اهواز؛

دیدار مادر و نوزاد به قیامت...

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ يک مادر پس از زايمان در بيمارستان شهيد چمران شهر سوسنگرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ايرج نظری در خصوص مرگ این مادر در شب گذشته اظهار داشت: پس از زايمان رحم جمع‌ نمي‌شود و اين مادر که داراي گروه خوني منفي بوده، دچار خون‌ريزي شديد شده و در ظاهر در بيمارستان خون بسياري وجود نداشت؛ البته از اهواز نيز خون ارسال شد اما با وجود تلاش پزشکان، متاسفانه جان خود را از دست داد.

وی افزود: سن اين مادر 36 سال و اين چهارمين زايمان او بود.

نظری با بيان اين که مرگ اين مادر در کارگروه ويژه دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز مورد بررسي قرار خواهد گرفت، تصريح کرد: عملکرد کادر درماني بررسي خواهد شد و اگر از سوي کادر درماني کاستي و يا کم‌کاري وجود داشت، برخورد خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز با بيان اين‌که متاسفانه مرگ مادر پس از زايمان در تمام دنيا رخ مي‌دهد، گفت: پيش از انقلاب و با آن ‌که جمعيت کشور 36 ميليون نفر بود، اما سالانه پنج هزار مادر پس از زايمان فوت مي‌کرد اما اکنون با وجود جمعيت بيش از  72 ميليون نفر ، آمار مرگ مادران پس از زايمان به زير 300 مورد در سال رسيده است ولي هنوز به مرحله صفر نرسيده‌ايم.

وي ادامه داد: سازمان بهداشت جهاني، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز و معاونت درمانت به شدت موضوع مرگ و مير مادر در زايمان را دنبال مي کند و مورد توجه قرار دارند؛ براي هر مرگ مادر در زايمان يک کميته با حضور رييس دانشگاه، معاونان مديران گروه‌هاي آموزشي مختلف، تمام مسئولان شبکه‌هاي بهداشت و درمان، روساي بيمارستان‌ها و دستياران زنان تشکيل و علت مرگ‌ومير بررسي و اگر کاستي از کادري درماني صورت برخورد مي‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.