سمنان؛

جاده های استان سمنان محل عبور كالای قاچاق

طرح شناسه دار نمودن انبارها در استان سمنان عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،رئيس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان سمنان معابر اين استان را به عنوان گذرگاه کالای قاچاق ذکر و عنوان نمود: طرح  شناسه دار نمودن انبارها در استان سمنان عملیاتی شده و امید است این طرح در سطح کشور نهادینه گردد .

 علی اصغر  جمعه ای در نشستی در خصوص ساماندهی حمل و نقل محصولات معدنی استان با حضور انجمن های صنفی، کارفرمایی و  شرکتهای حمل و نقل افزود: در سنوات اخیر همواره بحث و تبادل در خصوص حمل نقل جاده ای بین فعالان اقتصادی مطرح بوده ، بصورتی که مسائل بصورت مستمر پیگیری می شود .

وي نسبت به روند طرحها و الویت های اجرایی که به استان سمنان اختصاص داده می شوند انتقاد کرد و افزود: متاسفانه طرح های که باران رحمت است ، همانند  اجرایی نمودن طرح اقتصاد مقاومتی در سه استان پایلوت می شود و پروژه هایی که دارای حساسیت و  روند اجرایی بسیار دقیق می باشند در استان سمنان  عملیاتی می گردد .

مدیر کل حمل و نقل  و پایانه های استان سمنان نيز هدف از برگزاری این نشست را تشریک مساعی در خصوص مسائل حمل و نقل خواند و بیان داشت : تدوین یک سیستم منسجم از ضروریات راهبردی در صنعت حمل و نقل می باشد .

 داود فهندژ سعدی گفت: کالایی که جابه جا می شود، باید دارای کد باشد  و در غیر اینصورت ، حمل کالا غیر ممکن  می باشد .

وی خاطر نشان کرد: این طرح توسط سه وزارتخانه اطلاعات، صنعت ، معدن و تجارت و مسکن شهر سازی اجرا و در دست اقدام می باشد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان اضافه کرد : این طرح بر مبنای  قانون کالای قاچاق و ارز اجرایی شده ، بصورتی که شناسنامه کالا باید از مبدا مشخص باشد و تمام سعی ما این است که یکسان سازی  در حواله بارگیری، نرخ حمل و حواله بارنامه همسان شود.  
انتهاي پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.