پایان زودهنگام نشست اتحادیه عرب در غیاب مصر و عربستان

نشست دو روزه اتحادیه عرب، در غیبت سران مصر و عربستان و تشتت مواضع اعضا درخصوص ایران و ترکیه یک روزه پایان یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در غیبت سران مصر و عربستان و تشتت مواضع کشورهای عضو اتحادیه عرب درخصوص ایران و ترکیه نشست دو روزه اتحادیه عرب، یک روزه به کار خود پایان داد.

نشست روز دوشنبه 22 کشورعضو اتحادیه عرب برای مقابله با بحران در منطقه، به علت تشتت مواضع سران این کشورها درباره ایران و ترکیه از یک طرف و غیبت سران دارای وزن سنگین در جهان عرب، یعنی مصر و عربستان یک روزه به کار خود پایان داد.

منبعی نزدیک به اتحادیه عرب به خبرگزاری فرانسه گفت، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به دلیل مشغله کاری داخلی و پادشاه عربستان به دلایل مربوط به سلامتی اش در این نشست حضور نداشتند. در مراسم افتتاحیه این نشست شریف اسماعیل نخست وزیر مصر از جانب السیسی خواستار تعیین یک راهبرد عربی برای مبارزه ضد تروریسم شد.

وی گفت: ما باید نوعی از زبان دینی را بازطراحی کنیم که عناصر تروریستی دیگر از اسلام برای اهداف خود از رهگذر کاشتن بذر وحشت، مرگ و نابودی بهره برداری نکنند.

وی اضافه کرد: تروریسم پیام صلح طلبی اسلام را وارونه کرده است. محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور موریتانی که میزبانی این نشست را بر عهده داشت خشونت کور تروریستی و همچنین مداخلات خارجی که باعث بی ثباتی در جهان عرب می شود را محکوم کرد و گفت: تروریسم یکی از چالش های عمده ای است که بشریت با آن مواجه است.

خشونت کور که جان مردم بیگناه را می گیرد و جوامع را بین می برد به ویژه در منطقه عربی ما، به ما گوشزد می کند که باید با تمام نیرو با گروه های تروریستی و نفرت افکنی و افراط گرایی که آنها به نام اسلام توسعه می دهند، بجنگیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار